Glyptoperichthys cf. gibbiceps V.F.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lucas_magi
    • June 2005
    • 159

    Glyptoperichthys cf. gibbiceps V.F.

    Hej, jag undrar om det är någon som har denna fisk? Äter den alger och hur beter den sig? Posta gärna bilder om ni har.
  • Maria - Sjöjungfru

    • January 2004
    • 4236

    #2
    Har du läst här?
    Har ingen nu, men har haft. Lite alger smaskade den i sig, men måste få annan mat oxå.
    Stora blir dom oxå.
    Maria - Sjöjungfru

    Kommentar

    • Lucas_magi
      • June 2005
      • 159

      #3
      Det är inte den, konstigt nog. Dom har samma namn men det jag menar är L-83. Någon som känner till den..?

      Kommentar

      • Maria - Sjöjungfru

        • January 2004
        • 4236

        #4
        Verkar vara samma, kanske fel L-nummer på nå´t ställe.
        Maria - Sjöjungfru

        Kommentar

        • Maria - Sjöjungfru

          • January 2004
          • 4236

          #5
          L083
          L165

          Jag tycker det ser ut som samma bilder och samma fisk, verkar som den har 2 L-nummer
          Maria - Sjöjungfru

          Kommentar

          • Lucas_magi
            • June 2005
            • 159

            #6
            Det är fel på deras hemsida då, för om du hittar en bild på L-83 så ska den enligt goc's arbeskrivning "Skilja sig från G. gibbiceps genom sitt mönster av mosaikformade fina linjer istället för rundade fläckar mot en mörkare grundfärg". Min ser ut precis så som dom beskriver på goc's. Men dom har på något sätt samma namn med olika L-nummer
            Senast redigerad av Lucas_magi; 31 October 2006, 22:12.

            Kommentar

            • Lucas_magi
              • June 2005
              • 159

              #7
              Jag börjar misstänka att det är en Peckoltia L205 men inte kan dom väl göra så fel på simontorp? Har ngn bild på Peckoltia L205 så skulle jag va taksam

              Kommentar

              • Guest

                #8
                peckoltia och gibiceps skiljer sig rätt mycket i form och utseende, gibbiceps hade L83, L165 och L196 som nummer.

                peckoltia L205 http://www.planetcatfish.com/catelog...species_id=225

                Kommentar

                Arbetssätt...