Hur snabbt växer synodontis multipunctatus? stämmer det verkligen att dom blir 25cm? vilket pris brukar dom ligga på?
synodontis multipunctatus
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
finns det någon här som vet något om dom?? -
ja verkligen, känns som att den inte blir så stor i akvarie. Har hört att dom inte blir mer än 10-12cm. skulle vara kul att höra hur fort dom växer.Kommentar
-
HazelCR
Jag googlade runt till lite olika sidor och nästan som vanligt vad gäller malar, så inhämtar man motstridiga uppgifter om dess storlek.
Storleksuppgifter mellan 12-27,5 cm förekommer på olika webplatser, kanske ska man lita på Fishbase och där står 27,5 cm.Senast redigerad av Gäst; 16 October 2006, 04:52.Kommentar
-
HazelCR
-
Jag har haft S.multipunctatus som har varit över 20 cm. Att en del påstår att den blir mindre beror nog på att den ofta sammanblandas med S. petricola (som är betydligt mindre).
Petricolan förekommer det regelbundet yngel på marknaden av - medan det är mycket ovanligt med odlade yngel. Dock finns det dom som också fått några enstaka multipunctatus-yngel men det blir ju då på bekostand av andra fiskars avkomma.
Multipunctatus får man nog räkna med att få betala 200-300 för medan man om man har tur kan hitta petricola till ungefär halva det priset.
Bägge finns med bland Zoopets artbeskrivningarAkvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
HazelCR
Åleds har inne VF för 300 kr pers st.
Mina tre har jag fått tag på i STHLM från en privat person.
Omöjliga att få tag på är de icke, men som vanligt med malar så drar det iväg i plånboken, om man tänker inhandla ett gäng.Kommentar
-
Här hittade jag lite mer info:
Mvh Peter
Kommentar
-
Jag har 3 st och jag tycker verkligen att det e roliga fiskarriktigt pigga och matglada! dom har växt endel på bara 2 veckor
Kommentar
-
Jag vet inte om det är svår att få tag på. En av mina lokala akvarieaffärer tar hem fisk från mestadels Akvarieteknik och de brukar ha dem på sin lista, men inte just nu.
Åleds har inne VF för 300 kr pers st.
Mina tre har jag fått tag på i STHLM från en privat person.
Omöjliga att få tag på är de icke, men som vanligt med malar så drar det iväg i plånboken, om man tänker inhandla ett gäng.Kommentar
-
Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Jag gav bara 230:- för 3st och dom har växt ca 1cm på 2 veckorKommentar
-
HazelCR
Kommentar
Kommentar