Synodontis sp. Dwarf saire

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inka
    • July 2005
    • 1233

Synodontis sp. Dwarf saire

Någon som vet nåt om denna fisk? Hur stor den blir? Ska man ha flera av varje?
    Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

www.kvitter.n.nu
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8083

Kolla på dessa bilderna:
    Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.

Finns den med? Det är svårt att veta vilken art du syftar på.

Generellt gäller att synodontis trivs bra i större grupper.
    MVH
    Magnus
    min zoon

Kommentar

• Azur
      • March 2003
      • 12946

Titta särskilt på Synodontis petricola (som har en dvärgvariant från Zaire/DRC).
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

Kommentar

• Inka
        • July 2005
        • 1233

Det är den som finns på bild på simontorp...
        Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

www.kvitter.n.nu

Kommentar

• Azur
          • March 2003
          • 12946

Ja, det ser ut som unga Synodontis petricola "dwarf". Du ser den vita kanten på ryggfenan? Det är det bara S. petricola som har. Nu är det odlingsfisk, så det kan vara hybrider, men de ser ut som petricola.
          Du kan läsa om den här:

Det verkar vara just "dwarf" varianten som avhandlas.
          Senast redigerad av Azur; 09 October 2006, 20:29.
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

Kommentar

• Inka
            • July 2005
            • 1233

Vad bra! Funderar på att köpa ett gäng till Malawisarna. Har aldrig haft den typen av malar så jag kan inte mycket om dem. Hur många kan vara lämpligt att skaffa? "Mindre stim" står det i beskrivningen men vad ska man räkna med då?

www.kvitter.n.nu

Kommentar

Arbetssätt...