konstigt skägg på ancistrus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • andreassofus
    • November 2005
    • 5643

    konstigt skägg på ancistrus

    märkte idag att min hane har väldigt konstigt skägg.. först vanligt fram där dom brukar ha. sen går det en rand med skägg ända upp mellan ögonen, sen på var sin sida typ på gälarna är de två stora vårtor typ med massa skägg på som sticker rätt ut på sidorna

    är detta vanligt eller är det något fel på han?????? han ser riktigt läskig ut
    Mvh Andreas
    min zoon
    msn adress
  • Birgitta W
    • October 2005
    • 2764

    #2
    Tycker det låter exakt som min Maltes skäggväxt!
    Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

    Min zoon :
    http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

    Kommentar

    • andreassofus
      • November 2005
      • 5643

      #3
      hehe va bra han har legat under en rot mest sen ja flytta han till de mindre karet så ja har inte sett han så mycke,, men idag kom han faktiskt fram när ja mata med squach, kände inte igen han riktigt
      Mvh Andreas
      min zoon
      msn adress

      Kommentar

      • Thomas&Anna
        • January 2006
        • 1030

        #4
        Vi har liknade skägg på våra ancitrus hanar. Så jag tror det är normalt!!!
        Thomas & Anna

        www.annaothomas.com

        Kommentar

        • arska
          • February 2006
          • 120

          #5
          Så här ser vår ut :
          Senast redigerad av arska; 06 September 2006, 20:25.
          Hemsida
          Bilder

          Kommentar

          • sockerconny
            • October 2004
            • 2349

            #6
            Ursprungligen postat av andreassofus
            ....sen på var sin sida typ på gälarna är de två stora vårtor typ med massa skägg på som sticker rätt ut på sidorna

            är detta vanligt eller är det något fel på han?????? han ser riktigt läskig ut
            Det är fullt normalt. Jag förmodar att det är det enda försvar dom har mot sina fiender. Dessutom så fastnar dom jättebra (alltför bra) i håven tack vare dessa taggar!!

            Kommentar

            • nike83
              • November 2005
              • 354

              #7
              Ursprungligen postat av sockerconny
              Det är fullt normalt. Jag förmodar att det är det enda försvar dom har mot sina fiender. Dessutom så fastnar dom jättebra (alltför bra) i håven tack vare dessa taggar!!
              hur försvara de sig med skägget? jag har hört att de har gift i sin fena på ryggen!
              Juwel Vision 180 +Juwel Record 60(yngel/karantän)
              5 Demasoni,5 Golden,3 Acei(Mary Gold),2 Ancistrus,1 Peckoltia LDA-103,2 Aulonocara Röd rubin

              Kommentar

              • classekoi
                • March 2007
                • 325

                #8
                dom längst ner på sidan är inte skägg det är utfällbara taggar prova att ta den i håven så får du se dom fastnar som f........n

                Kommentar

                • Guest

                  #9
                  det är odontoderna de fastnar i inte det sk skägget som ni säger.

                  Kommentar

                  • Zirconia
                    • May 2007
                    • 701

                    #10
                    Måste hoppa in med en fråga här bara, så det är såna där taggar eller skägg ska man väl säga, eller borst som det står på vissa sidor som Ancistrushanarna får?

                    oj, jag har iaf sett en början på typ 2 små horn på huvudet på vår Ancistrus, så jag antar nu iaf att det är en hane. Men då kanske han blir sådär när han blir äldre då?
                    / Vickan. 180L, 95L, och 22L räkor på gång åter igen.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...