Gula ancistrusyngel...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gisse
    • March 2005
    • 3

    Gula ancistrusyngel...

    Hej,
    Jag har en mörk hona, en mörk hane och en gul hane...Hanarna skiftas om att leka med honan så jag får både mörka och gula yngel mest hela tiden...Är dom gula ovanligare än dom mörka eller??? Dom är ju iaf. bra mycket finare....Heter dom nåt speciellt när dom är gula???
    Vet att dom ska vara runt 3-4 cm när man låter dom flytta hemifrån...men vad ger affärerna per yngel??? Fram tills nu har jag skänkt bort mina till kompisar men deras malbestånd är ganska mättat nu så det får bli en affär för resterande....
  • Erik...
    • May 2006
    • 1459

    #2
    Vilken variant som är snyggast råder det delade meningar om, men de gula kallas ofta guldancistrus, när man vill sälja dem låter det ju bra.

    För mörka naturfärgade kan de ligga runt tian, "guldancistrus" antar jag ligger på ca 15 spänn. Så det kan ju bli en liten slant om du föder upp dem rationellt och går iväg med dem till butiken. Du kan säkert få några kronor mer per styck om du säljer dem privat.

    Kommentar

    • HazelCR

      #3
      Jag har hört sägas att grossistpris för en guldancistrus är tre gånger högre än för en vanlig brun. Brun låg på 8 kr i inköpspris för en akvariebutik i Gävle för några månader sedan.

      Kommentar

      Arbetssätt...