Malawi och albino Ancistrus?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • el_pako
    • November 2005
    • 276

Malawi och albino Ancistrus?

är det någon här som albino Ancistrus tillsamans med sina malawi? funkar det? =O...

förut så köpte jag 2 st mindre Ancistrusar,en vanlig och en albino(3 cm), som jag släppte i ett kar där det bara fanns 2 st röd ciklider,albinon blev uppäten...trodde de berodde på storleken..

idag köpte jag en ny albino,men något större(ca 5 cm) och släppte ner honom ett tag hoss malawisarna,men såg att de började naffsa på honom lite så jag fick panik och flyttade över honom till guldfiskarna istället(är detta säkrare?)...

va ska jag göra? kommer malawisarna käka upp honom? för de rör iaf inte mina 3 st andra vanliga Ancistrus,har det med färgen att göra?

• Vronk
    • February 2006
    • 63

Borde fungera

Jag har i och för sig inga malawi själv, men jag har en kompis som har det och hon fick en albino ancistrus av mig för ett par år sedan. Det går bra. Han lever utan att någon är dum mot honom.

Kommentar

• Alex.Fia
      • March 2006
      • 68

Jag har åtskilliga malawi & en albino... funkar utmärkt...kanske har tur? =)
      45L Sällskaps

375L Malawi

Kommentar

• C.Ciklid
        • February 2005
        • 12055

Jag hade albinos i mitt malawi mbunas kar. De var ca 3-4cm, men de var klart de som var mest utsatta av cikliderna. Ant. eftersom i naturen så är albinos väldigt utsatta. Jag hade mycket sten så det fanns många gömmställen för dem.

//Camilla
        De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

Kommentar

Arbetssätt...