Sälja ancistrusyngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fisktjejen
    • February 2005
    • 310

    Sälja ancistrusyngel?

    Nu börjar jag fundera på att sälja av lite ancisistrusyngel, de börjar bli stora nu! Vad får ni för dem? Jag har blivit erbjuden 15 kr st i inbyte mot varor från affären. Jag byter vatten varje dag och matar 2 ggr per dag. Och zuccini är dyrt så här års, 49 kr kilot!! här går det nog åt en zuccini i veckan plus ärtor och brysselkål..... Allvarligt... vad brukar ni få? Vilken storlek brukar de vara när ni säljer?
  • Marie J
    • January 2004
    • 10616

    #2
    Jag brukar få 10 kr st för mina och då är dom ca 3-4 cm med stjärten inräknad... Det tycker jag är bra betalt och jag löser in det i varor i butiken. Här nere kostar dom ca 30 kr att köpa från affären.
    /Marie.

    Min zoon Mina hundar Min Dagbok
    En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

    Kommentar

    • Fisktjejen
      • February 2005
      • 310

      #3
      Här i Stockholm kostar ancistrus 45-75 kr för en liten, de större kostar mycket mer. Men jag är nöjd om jag får pengar till ny mat åt dem! Ni som bor i Stockholm, vad brukar ni få?

      Kommentar

      • mmm
        • June 2004
        • 901

        #4
        Är de runt 4 cm, så är nog 15 kr ett vettigt pris, det är i alla fall vad jag fått (i butikerna här kostar de runt 45-50kr). Jag tror inte du får mer för att du bor i Stockholm, det är nog bara affärerna som har lite större marginaler.
        /Mattias

        Kommentar

        • soetiz
          • October 2002
          • 377

          #5
          Jag brukar istället få betalt i växter, mat och dylikt. funkar bra. jag vill ju bara bli av med dem. de är ju så många och jag vet att jag får nya om några veckor ändå
          Simma lugnt!

          Min zoon:
          http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=421111

          Kommentar

          • storfiskaren
            • March 2004
            • 35

            #6
            Jag tycker nog att 15 kr är bra,,,här får jag bara 10 kr och då är dom 4 cm.
            Det med att byta vatten varje dag har jag slutat med,,,jag har ett 125 liters där jag har ca 100 yngel och jag byter bara 1 gång i veckan,,och jag har aldrig sett något yngel som mår dåligt av det.Och dom har alltid tillgång till zuccini + att jag ger dom räkmix och Waferstabletter.Dom växer så det knakar*L*

            Kommentar

            • saltbiff
              • December 2006
              • 607

              #7
              Skulle sälja 14 st 3-4 cmyngel idag till min vanliga affär där jag är stamkund...Men efter mycket gnäll från deras sida skulle jag få EN platta frysta mygglarver som betalning...Är inte det lite snålt? Det tyckte jag iallafall å åkte med dom till Arken istället..

              5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

              Kommentar

              • Fisktjejen
                • February 2005
                • 310

                #8
                Jo, det lät snålt tycker jag. Tror de betalar grossisterna 15 kr st. Vad fick du hos Arken då?
                Jag säljer till mitt "stamställe" och är så nöjd.

                Kommentar

                • saltbiff
                  • December 2006
                  • 607

                  #9
                  Ehum..jag har ju då inte fått nåt än från Arken för deras "fiskkille" som har hand om allt som rör fisk,inte är där på några dagar...Men Jag fick iallfall ett mycket bättre bemötande där och det är huvudsaken

                  5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

                  Kommentar

                  • maria_
                    • March 2007
                    • 2867

                    #10
                    Jag önskar att mina ancistrusar fick yngel någon gång. Men de är nog för små för det ännu.. I stället får jag nöja mig med platys som äter upp sina egna ungar.
                    Med vänlig hälsning,
                    hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...