Allt om malar- Bara för nattugglor!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • CalleAkvarist
    • November 2005
    • 1059

    #61
    Lda33

    I Zoopets artbeskrivning som jag länkade till finns en hel del info. Tror man ska passa sig för att ge vissa mediciner, och salt.. Glöm inte att ge algtabletter, röda mygglarver och artemia(?) ofta. Vissa fiskar blir dödsförtjusta i TetraMin, TetraMenu och TetraRubin(stärker också färgprakten), dessa är dom bästa torrfodren enligt mig. Du kan också ge TetraPhyll, ett foder utformat för växtätare. Vill du ha alla Tetras torrfoder, pröva TetraMenu. Där i finns alla Tetra-foder.
    Lycka till!
    Senast redigerad av CalleAkvarist; 20 April 2006, 15:26.

    Kommentar

    • luke the drifter
      • December 2005
      • 122

      #62
      Ursprungligen postat av CalleAkvarist
      Håll koll på gurkan så den inte ruttnar! Jag brukar låta den ligga i i ca 3-4 timmar. Squash och zuccini är mer uppskattat och jag tror paprika går också.
      ville bara som upplysning tala om att om ni vill prova både zuccini & squash så blir det svårt eftersom det är samma grönsak.Zuccini har många namn. Den vi odlar i Sverige kallas squash, i Italien heter den zucchini och i Frankrike courgette. Zuccini tillhör samma familj som gurka och pumpa och härstammar från Sydamerika där indianerna odlade den långt innan européerna kom. Namnet squash har indianskt ursprung
      375l Malawi
      180l blandade levandefödare
      112l västafrika
      54l sydamerika
      50l endlers guppy
      12l behandlingsburk
      15l 10 st hongiyngel
      15st olika från 27-43 liter yngelkammere

      min zoon
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=596629

      Kommentar

      • CalleAkvarist
        • November 2005
        • 1059

        #63
        Ursprungligen postat av -= Emilio =-
        R.I.P

        Min LDA33 var död i morse.. Tråkigt värre. Hann bara ha honom i 1½ månad.

        Ska införskaffa en ny om några veckor, när jag ser att ingen annan dör för mig också.

        Men har nån några tips som man bör tänka på när man köper en, eller nått man bör tänka på när man väl har en, speciellt behov/foder/temp o sånt..

        Eller ska det bara vara o köra som med andra L malar?
        Har du hittat någon ny än? Har du några andra fiskar i karet förutom malarna? Kan ju bli problem med vissa fiskar...

        Kommentar

        • -= Emilio =-
          • April 2006
          • 226

          #64
          Jodå..

          Ursprungligen postat av CalleAkvarist
          Har du hittat någon ny än? Har du några andra fiskar i karet förutom malarna? Kan ju bli problem med vissa fiskar...
          Nej eller jo, dom har en Lda33 till där jag köpte den första, men den är inte lika fin och svart.. Men hittade 2 andra malar också, som jag ska köpa, en L240 - http://www.transfish.de/LCode/L240.jpg
          och en L-264 - http://www.transfish.de/LCode/L264.jpg
          Ska ta o köpa båda dom, men L240 var så liten, så är lite osäker om ålarna skulle ta den, tråkigt om 400 blir mat på en gång =)

          Har har en hel del annan fisk i, du ser invånarna på min signatur =)
          Har inte vart några problem, alla verkar må bra, även L027 malen ja har.

          - Juwel Vision 260 -

          - Platys, Svärdbärare, Öronålar, Scalarer, Zebra tetror, Kilfläcksras & Drottningrasbora, Eldstjärt, Royal Pleco L027, Gibbiceps, Ancistrus, Pakistan, Polkadot & Prakt botia, Nät & Metallpansar mal - Co2 system -

          - Malawi - 8 Golden & 12 Labeotropheus trewavasae, Ancistrus -

          Kommentar

          Arbetssätt...