L183 (starlight bristlenose?)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • uffe
    • January 2002
    • 865

    L183 (starlight bristlenose?)

    fick tag på ett vuxet par av vad butiken kallade för ancistrus- vitsömsmal. ett otroligt vackert par.efter ett gediget sökande på nätet kom jag fram till att det förmodligen är ett par L183.finns det någon som har erfarenhet av dessa,eller vet nån bra länk om dom(hittade inget om dom på zoopet)för tillfället går dom i ett 250l med ett lekpar av scalarer,hör av er med era erfarenheter.
    // Uffe
  • Lukas
    • April 2002
    • 1211

    #2
    Hej!
    Jag har en sådan, har haft tre...
    Jag har den i en 180 liters tank men mjukt surt vatten. Jag tror att de två andra dött av matbrist, så ett tipps är att lägga ner extra krut på matningen.
    Bra vattenhygien och bra cirkulation (=kraftigt syresatt vatten) är viktigt.
    Lycka till!
    /Lukas

    Kommentar

    • Lukas
      • April 2002
      • 1211

      #3
      Hej!
      Jag har en sådan, har haft tre...
      Jag har den i en 180 liters tank men mjukt surt vatten. Jag tror att de två andra dött av matbrist, så ett tipps är att lägga ner extra krut på matningen.
      Bra vattenhygien och bra cirkulation (=kraftigt syresatt vatten) är viktigt.
      Lycka till!
      /Lukas

      Kommentar

      • uffe
        • January 2002
        • 865

        #4
        Hej!
        har en egen räkmix med extra mycket "grönt"i det kanske skulle passa bra,du vet ingen som har lyckats med att få lek på dom,jag har garanterat en hona+hane.
        // Uffe

        Kommentar

        • uffe
          • January 2002
          • 865

          #5
          Hej!
          har en egen räkmix med extra mycket "grönt"i det kanske skulle passa bra,du vet ingen som har lyckats med att få lek på dom,jag har garanterat en hona+hane.
          // Uffe

          Kommentar

          • Lukas
            • April 2002
            • 1211

            #6
            Hej!
            Jag har inte hört talas om att någon fått lek på dem, men de har iaf samma lekbeteende som de flesta andra Loricaride-malar. Altså, leker i håligheter el. grottor, hanar vaktar ägg och yngel.
            Jo, förresten, det finns bra blider på hanne med yngel påwww.planetcatfish.comloga vidare in på galerriet och leta upp malen.
            /Lukas

            Kommentar

            • Lukas
              • April 2002
              • 1211

              #7
              Hej!
              Jag har inte hört talas om att någon fått lek på dem, men de har iaf samma lekbeteende som de flesta andra Loricaride-malar. Altså, leker i håligheter el. grottor, hanar vaktar ägg och yngel.
              Jo, förresten, det finns bra blider på hanne med yngel påwww.planetcatfish.comloga vidare in på galerriet och leta upp malen.
              /Lukas

              Kommentar

              • BULL
                • January 2002
                • 298

                #8
                här kan du läsa lite om odling (men inte mycket)
                http://www.akvarieguiden.nu/forum2/messages/4/107562.html?

                Kommentar

                • BULL
                  • January 2002
                  • 298

                  #9
                  här kan du läsa lite om odling (men inte mycket)
                  http://www.akvarieguiden.nu/forum2/messages/4/107562.html?

                  Kommentar

                  • uffe
                    • January 2002
                    • 865

                    #10
                    hej!
                    tack så jättemycket för svaren,det verkar ju inte vara helt omöjligt att odla den,så nu är det bara att ge järnet o försöka med allt så att dom blir sugna på varann.
                    // Uffe

                    Kommentar

                    Arbetssätt...