Tips på lättare pansarmalar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • museo12
    • May 2005
    • 135

    Tips på lättare pansarmalar!

    Jag hänvisar till den nya tråd jag skapat, det blev lite fel i denna, tyvärr.
    Senast redigerad av museo12; 03 June 2005, 13:52.
  • aqua J
    • March 2005
    • 275

    #2
    Jag har Corydoras paleatus (fläckig pansarmal), och de kan nog anses vara "lätta", beror iofs på vad du menar med lätt, lättlekta kanske? Eller inte så känsliga för varierande vattenkvalite`? För det är nog alla Corys, en ren botten är nog en förutsättning eftersom de är och bökar där hela tiden. De kan också mista sina skäggtömmar om man har för vasst grus, lavasten mm, eller om man får problem med svavelväten i botten (som jag hade ett tag, inte kul!). Fast nu låter det som att det är världens svåraste fisk, och det menar jag inte! Mina har aldrig lekt, men de är inte så stora än, eller också gillar de inte läget i mitt kar bara???!!!
    Tror inte att de hör till de större Corysarna heller, men kolla artbeskrivningarna så hittar du nog många fina! De är urgulliga små tjockisar iaf, man blir glad bara man ser dem där de svansar omkring med ändan upp i vädret!
    Lycka till!






    Kommentar

    • museo12
      • May 2005
      • 135

      #3
      Hej Julia!

      Tack för ditt svar!

      Jag menade nog en pansarmal, som inte var så känslig för varierande vattenkvalité.
      Fläckig pansarmal verkar var en fin mal och rättså tålig, men den känns lite stor att ha i ett stimm på tio, för mig.
      /Pär

      Kommentar

      Arbetssätt...