Den absolut "bästa" malen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • j0han
    • April 2005
    • 48

    Den absolut "bästa" malen?

    Hej!

    Jag har ett akvarium med 3st Uaru triangelcilkider, 2st Oscar, 4st Scalarer, 2st L144A

    Som ni förstår så skitar dom ner otroligt mycket..

    Var in till min lokala handlare i måndags och frågade om någon bra mal som dom kunde rekommendera..

    Det slutade med 2st Callichthys callichthys..

    Dom är fan helt otroligt.. trodde inte det kunde bli så rent rekomenderar verkligen dem.

    //Johan
    Mvh,
    Johan
  • aqua J
    • March 2005
    • 275

    #2
    Menar du Långsträckt pansarmal? Heter inte den Megalechis thoracata? Kollar man Zoopets artbeskrivning på Callichtys callichtys så ser det ut som en Megalechis tycker jag, eller har jag fel? Jag har tre sådana, och de sk*ter mer än de gör nytta tycker jag... Menar du att de håller rent från matrester på botten? Tror faktiskt att de äter snäckrom också, men är inte helsäker...






    Kommentar

    • j0han
      • April 2005
      • 48

      #3
      Jag tog faktiskt det säkra före det osäkra och bad honom skriva ner vad dom hette..

      Men du gjorde du mig osäker , båda är otroligt likt..
      Mvh,
      Johan

      Kommentar

      • aqua J
        • March 2005
        • 275

        #4
        Kanske nå´n malkunnig person som kan upplysa mig?
        Men du menar inte att de äter alger eller så va, utan du tänker på matrester och så´nt gott eller (jag vet-nyfiken )? Har aldrig tänkt på mina som "renhållare", snarare tvärtom...






        Kommentar

        • j0han
          • April 2005
          • 48

          #5
          Precis, de håller rent på botten. Riktigt duktiga på det är dom också.. klart man får vara nyfiken
          Mvh,
          Johan

          Kommentar

          • aqua J
            • March 2005
            • 275

            #6
            Ursäkta om jag är helstörd, men jag får mina hang-ups; hur såg det ut på botten INNAN malarna införskaffades??? (Ser framför mig små berg av pellets, gurkskal och en och annan myggis...) För det mesta skräpet på min botten iaf består av fiskbajs och lite döda växtdelar...Och det är det ingen mal som är intresserad av!
            /Nyfiken i en strut






            Kommentar

            • j0han
              • April 2005
              • 48

              #7
              Hehe, drog kanske på lite själv där. Riktigt så illa var det ju inte, men jag har 2st ganska stora rötter i akvariet en på ~5-6kg och en på ~10kg kanske.. och det lossnar fortfarande lite småbitar från dem som lägger sig på botten.. verkar som att dom har käkat upp det eller gömt det. Borta är det iaf
              Mvh,
              Johan

              Kommentar

              Arbetssätt...