snygga små l-malar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SeanChai
    • May 2005
    • 498

    snygga små l-malar?

    hejsan!

    tänkte fylla på mitt kar med lite fisk och just nu söker jag lite olika l-malar, vad jag behöver är små (max 15cm) l-malar. en jag hittat som jag vill ha är l-128 men jag skulle vilja ha lite fler olika men dock inte svarta eller mörkbruna. något med färg, typ som l-81 men dom är lite för stora. jag har bara ett 180l kar så kan inte ha för mycket. kommer att mata med algtabletter så det ska nog finnas mat till fler än bara några få malar.

    om någon har några tips så är det välkommet.

    tack på förhand

    // SeanChai
    Min Zon

  • robban
    • February 2003
    • 322

    #2
    golden nugget (l-81, 177) funkar fint tar en evighet och lite till innan de får någon storlek +15 annars är clowner fina och diverse randiga sorter är alltid trevliga att ha ex l-66,333,316 och så vidare

    Kommentar

    • drd
      • March 2004
      • 5586

      #3
      Ursprungligen postat av SeanChai
      hejsan!

      tänkte fylla på mitt kar med lite fisk och just nu söker jag lite olika l-malar, vad jag behöver är små (max 15cm) l-malar. en jag hittat som jag vill ha är l-128 men jag skulle vilja ha lite fler olika men dock inte svarta eller mörkbruna. något med färg, typ som l-81 men dom är lite för stora. jag har bara ett 180l kar så kan inte ha för mycket. kommer att mata med algtabletter så det ska nog finnas mat till fler än bara några få malar.

      om någon har några tips så är det välkommet.

      tack på förhand

      // SeanChai
      Bor du nära skåne så kan du komma och köpa mina 2 st. L-128 !!!
      400 pix vardera kostar dom =)
      // Matte
      ________________________________________________

      Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

      Kommentar

      • SeanChai
        • May 2005
        • 498

        #4
        tackar. ska kolla upp dom där olika sorterna robban.

        hrm. blir lite långt att åka Matte, bor i stockholm, tack iaf =) var på akvarielagret här i stockholm och dom hade bara en l-128 till försäljning just nu och skulle nog ta någon månad innan dom får hem nya, var dock stor skillnad i priser mot dom andra platserna jag kollade på...blir väl att vänta ett tag så jag får till hur jag ska ha karet innan 128orna kommer =)

        // SeanChai
        Min Zon

        Kommentar

        • drd
          • March 2004
          • 5586

          #5
          Vad tar dom för L128:orna i sthlm ??

          Dom är rätt svåra att få tag i har jag fått för mig för där e exportförbud på dom från sydamerika nuförtiden.

          //Matte
          ________________________________________________

          Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

          Kommentar

          • SeanChai
            • May 2005
            • 498

            #6
            matte : 400 tar "arken" där jag bor men akvarielagret hade hälften av det priset, iofs kanske han sa fel eller nått, jag har ingen aning om priser på något, bara plockar fram kortet och skriver under =)

            akvarielagret hade ju bara en 128 att sälja också, jag skulle vilja ha minnst två, med lite tur en hona och en hane, inte för att jag tror att jag kommer få nå yngel men skulle va kul att iaf ha möjligheten =)

            var odlar dom 128orna nu för tiden? akvarielagret sa att dom brukar få in dom varannan månad ungefär men att det skulle va lite sämre nu under sommaren.

            ps. odlar du fram dom eller råkar du bara ha yngel eller är du trött på dom och vill bli av med dom? =)

            // SeanChai
            Min Zon

            Kommentar

            Arbetssätt...