Paranoida malar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • joad
    • August 2004
    • 242

    Paranoida malar

    Hej
    Jag har två ancistrusar som verkar vara lika rädda för varandra. Skulle de råka stöta samman någonstans så far de iväg som stollar åt varsitt håll. Jag hoppas och tror att det ska vara en hane och en hona. Den ena malen har gått i mitt akvarium sedan i höstas, är ca 7 cm lång och visar inga tendenser till skägg. Det andra något större exemplaret däremot, som bara är några veckor gammal i mitt akvarium, har ganska många strån kring munnen. Flera av dem har dessutom börjat dela sig längst ut i ändarna, som en liten älgkrona eller nå't.

    Hanar lär visst slåss om de träffar på varandra, så är extrem skrajsenhet ett tecken på att båda är honor? Om hane och hona umgås på det här viset i naturen, hur blir det då någonsin småmalar? Använder de malkulor?

    Är de kanske inte könsmogna?

    Någon?

    Tja bortsett från detta så har jag en korallplaty som är dum i huve't och försöker leka med min paletthona. En dag blir paletterna ett par på allvar och då vet jag en platy som kommer att få mycket stryk. Ajajaj...
    130L
    För tillfället fisksoppa av guds nåde, siktar på 500L asieninspirerat.
  • aqua J
    • March 2005
    • 275

    #2
    Mina Ancistrusar beter sig likadant. Min hona är större än hanen, ca 5 cm, så jag tror inte de är redo att skaffa bebisar än. Men äta upp mina växter går tydligen väldigt bra...
    Jag har en Paletthane som blivit änkling, men jag vet inte om jag vågar skaffa en ny fru till honom. Den jag hade var så snäll och rar, de bråkade inte så mycket med den övriga befolkningen, men köper jag en ny kan det ju vara rena terroristen.... Svårt det där!






    Kommentar

    Arbetssätt...