Plecostomus hjälp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Miona
    • September 2003
    • 42

    Plecostomus hjälp

    Fick en ny familjemedlem i veckan. En plecostomus på ca något över 10 cm. Denna hade växt ur akvariet hos en kompis vilket gjorde att jag tog över, så nu så går den i mitt 375 liters.
    Allt skulle va frid och fröjd om den inte verkade matvägra... Har inte sätt den äta något trotts att jag matar med mal mat efter at jag släkt ljuset och så matar jag med mygglarever och med vanlig flingmat.
    Är bara oroligför den då jag sätt dessa små varelser magra av tidigare vilket inte brukar sluta bra...

    om någon har något mat förslag så tar jag tacksamt emot det

    Det ska också nämnas att den är mycket blyg och inte vågar hävda sig mot de andra matglada fiskarna...
    Allt började med ett uppfiskat Mörtyngel vid namn Polman...
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    #2
    Testa ta en 1 cm tjock skiva av zuchini/squash eller gurka och stick en rostfri sked igenom och låt ligga på bottnen.

    Efter hand att malen blir mer o mer hungrig så kommer den att börja käka av denna mat.
    Finns också olika algtabletter som du kan stoppa ner till malen på kvällen som han antagligen kommer att suga på.

    Mvh Matte
    Bifogade filer
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #3
      Ursprungligen postat av drd
      Testa ta en 1 cm tjock skiva av zuchini/squash eller gurka och stick en rostfri sked igenom och låt ligga på bottnen.
      bör dock inte ligga för länge i akvariet då de blir dåligt.
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • Miona
        • September 2003
        • 42

        #4
        Oki... Ska inhandla lite grönt åt den på direkten
        Allt började med ett uppfiskat Mörtyngel vid namn Polman...

        Kommentar

        Arbetssätt...