malar som klarar bräckvatten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • plorozen
    • January 2004
    • 531

    malar som klarar bräckvatten

    på gund av lite olika bud på malar och salt, så vänder jag mig till forumet.
    finns det (algätande) malar som "klarar" bräckvatten (ca 0,5-0,75% salt)
  • Triana
    • January 2005
    • 840

    #2
    jag vet inte men vill också gärna veta.. *fast.. för mig måste den vara rysligt tålig... mina fiskar är bitska..*

    Kommentar

    • plorozen
      • January 2004
      • 531

      #3
      i bräckvattensforumet blev jag tipsad om kinesisk stenalgätare, men har inte hittat någon info om dem

      Kommentar

      • Triana
        • January 2005
        • 840

        #4
        hmm.. läbbigt namn.. aldrig hört talas om

        Kommentar

        • plorozen
          • January 2004
          • 531

          #5
          hittade info om dem på ett annat ställe (tappat bort länken) men de var tydligen supersnälla fiskar som bara ville ha snälla fiskar till sällskap. inget för min slamkrypare alltså.

          Kommentar

          • Herkan
            • September 2004
            • 26

            #6
            Ursprungligen postat av plorozen
            på gund av lite olika bud på malar och salt, så vänder jag mig till forumet.
            finns det (algätande) malar som "klarar" bräckvatten (ca 0,5-0,75% salt)
            Jag har ancistrus i mitt vatten och det är bräckt, Har haft andra malar också i mitt förra akvarium och har alltid haft bräckt vatten, så det borde väl inte vara något problem. Kruxet var min svarthaj som jagade ihjäl dom när dom blev en viss storlek,han är nu 40 cm stor och tål inga som är större än 15, så min rengbågsbotia ligger på gränsen och dom sitter i varsit hörn av det 2 meter långa karet. Så enda problemet skulle väl vara revirfiskar inte vattnet

            Kommentar

            Arbetssätt...