Ovanlig? Ancitrus mal (rolig)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tronicc
    • October 2004
    • 51

    Ovanlig? Ancitrus mal (rolig)

    Hej jag har en Ancitrus mal som beter sig kul. jag har 5 vänner med akvarium där deras malar är under roten o gömmer sig hela dagen. Men min gömmer sig inte alls mycket han simmar runt och malar sig. När man matar med strö foder simmar han runt ganska mycket och jagar andra fiskar mycket för att komma först till maten. När man matar med mygglarver lägger sig malen och äter dom (Brukar ancitrus malar äta mygglarver?) när han äter dom beter han sig lite konstigt ibland =). När larverna tar slut lägger han sig lugnt och fint på de oskyldiga pansarmalarna och börjar suga på dom (de hinner alltid bort). När man matar med tablett så kommer han efter en stund och lägger sig och suger på tabletten men alltid en gång så jagar han en annan fisk (tryckte in en fisk i rutan en gång) då försvinner han ett tag från tabletten men kommer alltid BACKANDE tillbaka till den. Brukar ancitrus malar vara så här roliga???
    jdNCDFG
  • Magnuz
    • February 2005
    • 292

    #2
    Att ancistrumalar är framme på dagen kan vara ett tecken på att de får lite för lite mat. Det kanske inte finns så mycket alger i ditt akvarium?

    "När man matar med tablett så kommer han efter en stund och lägger sig och suger på tabletten men alltid en gång så jagar han en annan fisk (tryckte in en fisk i rutan en gång) då försvinner han ett tag från tabletten men kommer alltid BACKANDE tillbaka till den."

    Precis så gör min mal också.

    Kommentar

    • Tronicc
      • October 2004
      • 51

      #3
      kan stämma jag har många flying fox i akvariet dom äter alger
      jdNCDFG

      Kommentar

      Arbetssätt...