Bilder på knappt ett dygn gamla ancistrusyngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Möllergren
    • October 2004
    • 145

    Bilder på knappt ett dygn gamla ancistrusyngel

    Det var ju efterfrågat om lite bilder på mina färska ancistrusar. Här är iallafall 2 bilder på mina dygnsgamla ancistrusyngel. Det är dock inte alla yngel som är med på bilderna, dom har ju spritt ut sig lite på roten. Den stolte fadern visar upp stjärtfenan på den ena bilden med. Totalt rör det sig om ca 30 småttingar. Dom går i en helt egen balja (ca 100l) tillsammans med föräldrarna, så det gör inte så mycket att dom är lite spridda runt roten. Det finns ju inga naturliga fiender till dom där ändå.

    Bah!! En länk kanske skulle sitta bra med
    Bilder här... <--- LÄNK
    veckansfoto.se
  • smurfmats
    • February 2003
    • 3538

    #2
    kul med bilder på de små liven.. har ju bara sett dem när de simmat ut ur nöten o då var de ju inte så små...
    tråden om fjärilars lek!

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #3
      hahaha dom va inte stora
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • lenis3
        • June 2004
        • 2254

        #4
        usch jag tycker de ser hemska ut när de är nykläckta! gula! höll på att få panik när jag såg en sån där gul sak på rutan (innan jag kom på att de är gula innan de blir bruna..)

        Lenis
        Min zoon
        Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

        Kommentar

        • Marie J
          • January 2004
          • 10616

          #5
          Vad ursöta dom var!

          Det är alltid lika kul att få läsa att någon lyckats att få yngel på sina små firrar.

          Lycka till med dom små fröna!
          /Marie.

          Min zoon Mina hundar Min Dagbok
          En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

          Kommentar

          • mohlin
            • January 2004
            • 1487

            #6
            Är det yngeldags för Ancistrusar nu? Jag har ett 10-tal 1 cm:s simmandes omkring. Upptäckte dem en kväll, snacka om att bli förvånad! Jag hade ingen aning om att de "var på gång". Dssutom har jag inte gjort nåt för att de skulle yngla, jag har bara kört på som vanligt.
            Jag har sett mamma men inte pappa, så frågan är väl om de drabbats av vårkänslor och satt igång igen...

            Kommentar

            Arbetssätt...