yngel utan hane?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Black_666
    • October 2003
    • 475

    yngel utan hane?

    Ja, jag har en metallpansarmalshona, helt ensam av sin art efter en jobbig flytt... Trotts detta har hon lagt ägg som är befruktade... Hur i h*¤&%?e går det till? Förra gången plockade jag tyvärr inte upp romkornen utan lät dem kläckas fritt i akvariet... Vad jag inte visste var att mina blavkmollys precis fått yngel, och malbebisar är säkert som godis för mini-mollysar... Men denna gången har de närmare 40 äggen fått flytta till ett 15L yngelakvarium... har ett 20L också, men jag tycker det blir svårare att mata då...

    De andra fiskarna är en sebrafisk, en platy och 3 vuxna och minst 2 baby-molly, så det är verkligen inte någon form av korsbefruktning... Och ja, jag ska köpa lite nya fiskar när jag börjar få in pengar från CSN... (alla som någonsin haft kontakt med den myndigheten vet att det nog tar sin lilla stund...)
    Black Molly
  • Triana
    • January 2005
    • 840

    #2
    jag kan inte pansarmalar men vissa fiskar har ju förrådsbefruktning.. det är min första tanke

    Kommentar

    • Black_666
      • October 2003
      • 475

      #3
      Jo, det stämmer, men inte pansarmalar! Det är därför jag är så förvirrad...
      Black Molly

      Kommentar

      Arbetssätt...