corydoras

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sanne1
    • March 2005
    • 23

    corydoras

    Hej! Är där nån som vet varför mina malar beter sig så som dom gör? kan få världens ryck och bara fara upp och ner längs akvarie rutan en längre stund nån som vet? Mvh sanne
  • peppito
    • December 2003
    • 1612

    #2
    Går de inte upp för att hämta luft? Corydoras brukar göra det ibland.
    "du ångrar bara det du inte gjorde"

    Kommentar

    • sanne1
      • March 2005
      • 23

      #3
      corydoras

      Vet ej om det är det dom håller på med,för dom går inte ända upp till ytan bara en bit och sen ner igen och upp igen och så kan dom hålla på ett tag så jag vet ej vad dom sysslar med, Mvh sanne

      Kommentar

      • chrille_91_3
        • December 2003
        • 409

        #4
        mina brukar oxå göra det sen tar dem luft.. efter så går dem ner igen och käkar :P
        msn: christianedlund1@hotmail.com
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=154639

        Kommentar

        • Björn G.
          • February 2005
          • 26

          #5
          Mina fläckiga gör likadant, "åker hiss" ett tag simmar omkring bland dom andra fiskarna sen lugnar dom ner sig och fortsätter som vanligt på botten. En lustig detalj är dom gärna försöker simma upp till ytan där vattenströmmen från pumpen viker ner i hörnet, vet inte om dom försöker flytta "uppströms" eller om det är deras motsvarighet till trappmaskiner , dom får jobba rejält iallafall.

          /Björn

          Kommentar

          • peppito
            • December 2003
            • 1612

            #6
            Nu är jag lite osäker om det gäller corydoras utan att kolla upp det, men en del fiskar behöver luft för matsmältningen skall fungera. I så fall kan det förklara beteendet att fara upp och ner samt att hämta luft.
            "du ångrar bara det du inte gjorde"

            Kommentar

            Arbetssätt...