Vilken mal?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mysaan
    • November 2004
    • 138

    Vilken mal?

    Min sambo var i fiskaffären för ett tag sedan och skulle köpa fler metallpansarmalar. Han blev då pålurad någon annan variant oxå. Jag vet han är lättlurad. Har sökt lite men hittar ingen som jag tror det är. Utseende mässigt ser den ut som bilden zoopet har på grönpansarmal men dessa här små söta skojarna är helt vita.

    Så nu till mina frågor. Vad kan det vara för mal och kan dessa gå i par som affären hävdar?
    www.mysaan.net Smycken för alla
  • C.Ciklid
    • February 2005
    • 12055

    #2
    Är det inte albinopansarmal? Har själv haft dessa och man kan ha fler ut av dem.
    //Camilla
    De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Hej

      Har de röda ögon? I så fall är det en albinovariant av (förmodligen) antingen metallpansarmal, eller fläckig pansarmal.

      MVH Micke
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • peppito
        • December 2003
        • 1612

        #4
        Låter som albinopansarmal, men om jag inte är helt felinformerad så är nästan samtliga corydoras stimfiskar så de bör var minst 4-5 stycken.
        "du ångrar bara det du inte gjorde"

        Kommentar

        • Mysaan
          • November 2004
          • 138

          #5
          Tack för svar!

          Då är det en albinopansarmal. Någon som vet om de är vanliga? Tycker de är jättesöta och stencoola. HUr ser man skillnad på könet?
          www.mysaan.net Smycken för alla

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Hej

            De är ungefär lika vanliga som de normalfärgade varianterna. Men är det albinovarianten av metallpansarmal, så är det ju inte nödvändigt att köpa fler albino, då de är samma art. Honorna brukar vara lite större och kraftigare än hanarna, som är slankare.

            MVH Micke
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            Arbetssätt...