hur får man pansarmal att leka?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jocke_ek
    • February 2005
    • 259

    hur får man pansarmal att leka?

    köpte ett kompani sådanna i dag efter att jag flyttat och gjort om i det lilla karet.
    himla gulliga små krabater.
    men nu undrar jag om dom är lätta att få att leka och hur man ser skillnad på könen .
    glömde att det är Corydoras aeneus

    mvh jocke
    Senast redigerad av jocke_ek; 12 March 2005, 14:10.
    några bilder finns nu på min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=361394

    nya bilder på zoonen på mina 2 nya kar som jag hämtat och börjat montera.
    kommer upp flera bilder under upp byggnaden av dom.
    finns nu en lista på firrarna jag har i respektive kar.

  • uffe
    • January 2002
    • 865

    #2
    sök på malar i forumet,finns massor av bra läsning om just odling på corydorasmalar
    // Uffe

    Kommentar

    • Poseidon
      • February 2003
      • 1255

      #3
      Hanen är slankare än honan...om du tittar på dom uppifrån så ser du att honan är bredare bakom bröstfenorna än hanen...Lek???

      Ja det lär nog inte dröja med det...Men du får ha dessa för sej i ett eget Akvarium tempen får hållas mellan 22-25 grader gärna vid 22 å så göra nåra vattebyte med 50% vattenbyte med nåra grader kallare vatten än de 22 gradiga jag rekomenderar Aeneus är en av de mest lätt odlade Corysar. Bredbladiga växter tycker de om att fästa romen på men dessa kan även förekomma på glasrutorna här å där i karet...
      Man måste alltid värdera allting efter ens egen uppfattning och kunskap.
      Ni gör som ni vill… Jag gör som jag vet...

      Ha en fortsatt trevligt akvaristisk-dag
      www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=78099

      Kommentar

      • Hemma
        • October 2003
        • 141

        #4
        Mina leker gärna när jag bytt vatten. Dom får dock vara kvar i stora akvariet. Problemet är att rommen är godis för de andra fiskarna, så man får vara med och plocka rom. Jag brukar rulla av dem från glaset (mina fäster nästan alla på glaset) och sedan ner i en annan burk. De kläcks efter 3-6 dagar beroende på hur varmt du har. Passa på mögel! Ha gärna i något mögeldödande medel.
        Börja mata efter några dagar, de lever på sin gulesäck i början.
        Var noga med att ta bort all gammal mat, döda ägg och yngel.
        Mata med cyklops, hackad artemia eller krossade maltabletter.
        Ha inte för hög vattennivå. De måste orka gå upp och hämta luft.

        Jag har idag en cirka 25 småpluttar som simmar omkring helt tokiga. De är jättefina. De är ungefär två månader och några är riktiga bamsingar, dryga centimetern.

        Det här är i allafall några av mina erfarenheter!
        som gillar fiskar !

        Kommentar

        Arbetssätt...