Är det något specielt när man ska mata Ancistrus med gurka, vill ha tips så dom inte käkar upp mina växter...
Mata Ancistrus med Gurka
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
jag tycker det är så slafsigt med gurka så jag kör heller med squash istället!
stoppa i en sked så sjunker den, klart!tråden om fjärilars lek! -
Aa som smurfen här över säger så blir det slafsigt med gurka, har den legat i en hel natt så blir det grumligt i vattnet och när man tar upp den så är den bara slem som kläggar ut sig i vattnet o luktar illa. Mata med squash i stället, på det sättet som beskriv ovan. Eller med frysta gröna ärtor som du tinar i vatten o ploppar ut ur skalet, de sjunker men lagg det gärna i non grotta där ancistrusen brukar hålla till så att inte de andra fiskarna äter upp dem, min blåciklidhanne åt typ 20 ärtor, då va han tjock!Mvh Mattias NordfeldtKommentar
-
snygg bild hasse! han var lite orakad hantråden om fjärilars lek!Kommentar
-
Ta bort "kärnhuset" ur gurka och squash så blir det färre partiklar i karet. Prova även helt vanlig potatis. Jag brukar skala bort skalet från grönsakerna jag matar med och jag försöker att alltid plocka upp resterna direkt på morgonen om jag har matat på kvällen innan./Patrik
I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.Kommentar
-
Jag hänger upp gurkskivor åt mina malar (men guldisarna är också på och äter) och på 2 dagar är dom borta. Då slänger jag "slafset" som sitter inuti klämman och sätter dit en färsk skiva!Fortfarande en dum nybörjare
http://img.photobucket.com/albums/v7...wSiggyMini.jpgKommentar
Kommentar