L-Mal fråga?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • starman_
    • March 2004
    • 791

    L-Mal fråga?

    Jag har köpt en L-mal som heter L059 men det visar sig att den har ett L namn till nämligen L183a.

    Varför har den två namn? Man blir ju förvirrad

    Mvh Staman_
  • Henreb
    • August 2004
    • 134

    #2
    Snygg mal du hittat! Vad kostade den?

    Kollade runt lite. På planet catfish fanns ingen bild på L59... Men har ett tips då jag själv inte kan svara. Gå in på http://www.goc.se (guardian of catfish) och ställ frågan där. En massa malfantaster som säkert kan besvara din fråga.
    540L Sydamerika

    Kommentar

    • starman_
      • March 2004
      • 791

      #3
      Hej!

      Dom sålde den som L59 i affären, och jag har kollat den i den vanliga mal boken där den fanns med 2 namn.

      Priset jag gav är 159kr. Vilket är inte så mycket för den är verkligen fin med sina små vita prickar o vita ränder på fenorna.

      Kommentar

      • Karon
        • January 2002
        • 3170

        #4
        Läser man artbeskrivningarna på planetcatfish verkar det vara vissa skillnader,
        L183; Not easy as they are many Ancistrus species which have small white dots as colour pattern. So the catching place is almost required to make an accruate ID of the fish although adult size and the white fin stripe do narrow down the alternatives. Often sold under the name Ancistrus hoplogenys.
        L59; A beautiful species, this fish is black with fine white spots all over its body. Every leading fin ray is rusty orange.
        Kanske någon på GOC kan klargöra frågan.
        Dä årner sä allti, å jör dä int dä så kvetter dä !

        Kommentar

        • starman_
          • March 2004
          • 791

          #5
          Jag läste om malarna i Aqualog boken om malar. Där verkar det vara samma fisk ???

          Kommentar

          • Daniel Blom
            • June 2003
            • 1670

            #6
            Ursprungligen postat av starman_
            Jag läste om malarna i Aqualog boken om malar. Där verkar det vara samma fisk ???
            Planet Catfish är tillförlitligare än Aqualog. Ställer du frågan om www.goc.se kanske Janne E svarar. Sen vet du.
            mvh Daniel
            Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
            och framgången är given.
            Samuel Clemens
            Mina bilder

            Kommentar

            Arbetssätt...