svarthaj

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Herkan
    • September 2004
    • 26

    svarthaj

    Fick mitt inlägg med frågor under fel kapitel . så nu lägger jag in det här under malar istället
    Hej skulle gärna ha lite information om min svarthaj, jag vet att dom kan bli 60 cm stora vilket jag inte visste när jag inhandlade honom. Han är nu c:a 40 cm stor. Han är rätt snäll av sig men äter han yngel tex? Och han verkar inte gilla en eldstjärt som även har röda fenor, som växte till sig rätt bra när jag bytte från 200 till 450 liters akvarium. Nu är han rätt tuff av sig och jagar Min svarthaj emellanåt.Och svarthajjen jagar honom. Nu vet jag inte om det är honor eller hanar utan utgår från hanar bara.Eldstjärten är c:a 12 cm. Hur stora kan dom bli?
    Har många levandefödande fiskar som molly,svärdbarare och platy i olika färger och varianter och många yngel har blivit stora och fått egna yngel.Så min svarthaj verkar inte jaga dom speciellt. Vad kan jag ge honom för mer mat än små tabletter som ligger på botten? och hur mycket behöver han???
  • Jesper 2
    • April 2004
    • 56

    #2
    Det kan lika gärna vara två honor, svarthajen och eldstjärten.
    Och eldstjärten är ingen eldstjärt om alla fenor är röda, då är det en regnbågslabeo.
    Du borde prova med lite fryst mat ibland, t.ex. röda mygglarver.
    Dem kanske äter yngel, om dem lyckas fånga något, men det tror jag knappt.
    Regnbågslabeon kan bli några cm längre.

    Mvh Jesper

    Kommentar

    • Herkan
      • September 2004
      • 26

      #3
      Ursprungligen postat av Jesper 2
      Det kan lika gärna vara två honor, svarthajen och eldstjärten.
      Och eldstjärten är ingen eldstjärt om alla fenor är röda, då är det en regnbågslabeo.
      Du borde prova med lite fryst mat ibland, t.ex. röda mygglarver.
      Dem kanske äter yngel, om dem lyckas fånga något, men det tror jag knappt.
      Regnbågslabeon kan bli några cm längre.

      Mvh Jesper
      Jo det är klart och som det står i beskrivningen om regnbågslabeon så tror jag det är en hona.
      Men Svarthajjen finns inte så mycket skrivet om, Och vad det är för kön vet jag inte
      Jag har testat röda myggisar,frysta , och det äter hon men inte svarthajjen, han äter bara sina tabletter vad jag kan se.

      Kommentar

      • Jesper 2
        • April 2004
        • 56

        #4
        Jag tror nog svarthajen kommer att äta det så småningom. Den är nog inte van ännu, eller så väntar den på en större bit mygglarver. Den är ju så stor att den kanske inte bryr sig om enstaka mygglarver. =)

        Kommentar

        • Herkan
          • September 2004
          • 26

          #5
          jo det kan ju hända men innan det har ramlat ner så har dom ju löst upp sig i många.
          Men jag skulle gärna vilja läsa om svarthajjen men här verkar det inte finnas nån sida om honom. Vet du något???

          Kommentar

          Arbetssätt...