Margarita-pleco

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lenis3
    • June 2004
    • 2254

    Margarita-pleco

    Hej. jag undrar om nån har erfarenhet av Margaritapleco, Hypostomus margaritifer? Ska få 3 st av en jobbarkompis. (tror jag, fast han sa att de hette vitprickig gibbiceps??!)
    Läste på zoopets artbeskrivning att de bör ha 250l, vilket jag inte har, jag har 100l. Har intrett med 5 grottor, och har 2 ancistrus.

    Jag sa att jag skulle ta fiskarna så nu tänker jag att jag får pröva hur det går med dom, trivs de inte får jag väl ge dem vidare...

    nån som har några tips/synpunkter?


    (de ska alltså inte vara i 100l i all evighet, utan ca 6 mån, därefter ´förhoppningsvis 720 l!).
    Senast redigerad av lenis3; 11 January 2005, 18:53.
    Min zoon
    Akvarier + undulaterna Polly och Pelle
  • rennicke
    • November 2003
    • 335

    #2
    Kan ju kanske bli lite gruffigt med så många malar i ett 100 liters... Det kan funka med lite tur. Det står ju i din signatur att du ska byta upp dig till ett större kar så det kan kanske funka så länge.
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=199905


    Lönen är den enda företeelse som kan gå från futurum till imperfekt utan att passera presens.

    Kommentar

    • lenis3
      • June 2004
      • 2254

      #3
      hallå
      det var minsann niga margarita-pleco, det var vanliga ancistrus.


      jo tror också att det kan bli tajt, men jag har bestämt mig för att försöka så i förrgår släppte jag ner de 3 nya fiskarna (2 hanar, 1 hona) i akvariet. än så länge har det gått bra, har rätt mycket växter och 1 stor rot samt 5 små grottor. har tänkte köpa mer skiffer så jag kan bygga fler grottor. om det inte funkr får jag helt enkelt flytta bort separera de båda könen och flytta över ena könet till mitt andra akvarium.
      Min zoon
      Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

      Kommentar

      Arbetssätt...