En till Gibbiceps?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gimbo
    • January 2005
    • 2734

    En till Gibbiceps?

    Hejsan!

    Jag skulle vilja köpa mig en till Gibbiceps (har en). Men, bör den nya vara i ungefär samma storlek eller spelar det någon roll?

    Tänkte om det kan uppstå någon aggression?
    -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.
  • Hasse H
    • August 2004
    • 2111

    #2
    Gibbicepsar blir ofta aggressiva mot artfränder i samma akvarium oavsett storlek, det är iaf mina erfarenheter. Det finns ju gott om andra malar som man kan komplettera med om man vill ha fler malar.
    mvh Hasse
    Det man inte vet, har man ingen aning om.

    Kommentar

    • Gimbo
      • January 2005
      • 2734

      #3
      Tackar... Så de visar sig inte aggressiva mot andra arter av malar? Det var intressant.
      -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

      Kommentar

      • nilssonnet
        • January 2004
        • 603

        #4
        Dom är typ agressiva mot alla plecoarter som är i deras egen storlek, min gibbiceps är även lite purken mot vanliga ancistrusar (som är mycket mindre).
        Na klar!

        Kommentar

        • Hasse H
          • August 2004
          • 2111

          #5
          Nja, de kan visa en del aggressivitet mot arter som liknar dem själva, har t.ex. själv en kusin till Gibbiceps (Glyptoperictys joselimanus... stavning?) och den kan få sig en törn ibland, men inga allvarliga strider då den alltid viker undan.

          Annars har jag aldrig märkt nån aggressivitet från gibbicepsen mot andra L-malar t.ex. mina olika plecos eller hypostomus. Sedan ska man komma ihåg att de tenderar att bli grinigare med åren...
          mvh Hasse
          Det man inte vet, har man ingen aning om.

          Kommentar

          • Gimbo
            • January 2005
            • 2734

            #6
            Ska göra ett litet test och köpa två ancistrusar. Funkar det inte så har jag ett annat kar de kan få gå i. Ska bli kul o se ...
            -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

            Kommentar

            Arbetssätt...