Inget intresse för algtabletterna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • batski
    • October 2004
    • 8891

    Inget intresse för algtabletterna

    Jag har nu vid ett par-tre tillfällen försökt ge ottosarna och pansarmalarna algtabletter, men ingen verkar intresserad.

    Vad kan det bero på? Hur länge ska jag låta algtabletten ligga kvar på botten innan jag plockar upp den?

    Fiskarna har bara bott i akvariet sen i söndags kväll och de har rensat både växter och rötter från alger. Kan det vara därför de inte vill ha algtabletterna? I så fall hur vet jag när det är dags att börja med tabletterna?
    "The animals of the world exist for their own reasons.
    They were not made for humans
    any more than black people were made for whites
    or women for men." - Alice Walker
  • mohlin
    • January 2004
    • 1487

    #2
    De är nog mätta. Mata inte för mycket nu i början, de ska nog käka när de är hungriga.

    Edit:
    Om du matat mycket och de inte ätit upp, så är det läge för ett ordentligt vattenskifte, annars riskerar du nitrit.

    Kommentar

    • batski
      • October 2004
      • 8891

      #3
      Akvariet är färdigcyklat enligt metoden som beskrivs på: http://www.tomgriffin.com/aquamag/cycling.html

      Så det går bra att mata som vanligt utan att riskera en nitrit-spik. Det är dock aldrig bra att mata för mycket antar jag.
      "The animals of the world exist for their own reasons.
      They were not made for humans
      any more than black people were made for whites
      or women for men." - Alice Walker

      Kommentar

      • Black_666
        • October 2003
        • 475

        #4
        Mitt råd är vänta och se. I början äter de inte förren det blir mörkt, men mia kommer nu framsusandes från under rotan och slåss vilt om algtabletterna (med tetrorna, inte sins emellan)
        Black Molly

        Kommentar

        • batski
          • October 2004
          • 8891

          #5
          Oj, då borde jag ge dem tabletten när efter det blivit mörkt. Men jag ser att de äter alger på dan.
          "The animals of the world exist for their own reasons.
          They were not made for humans
          any more than black people were made for whites
          or women for men." - Alice Walker

          Kommentar

          Arbetssätt...