grottor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GOONI
    • October 2004
    • 295

    grottor?

    vad kan man göra grottor av åt sina större malar typ 25-30 cm? jag vågar inte göra den av sten, har några stolliga guldfiskar som välte ner stenen jag hade förut. tur att ingen var under. alla förslag är välkomna.

    Frågar man inte får man inget veta.
  • SaraP
    • August 2004
    • 140

    #2
    Kanske ett plaströr modell större som man sätter husfix på, som man gör på frigolitbakgrunder? och så målar men den och lackar så att den ser ut som en rot...?

    Såg förresten någon på zoonen som hade gjort grottor av kupade tegelpannor med husfix eller nåt på...
    *Min Zoon*

    Kommentar

    • smurfmats
      • February 2003
      • 3538

      #3
      jag gjorde en grotta genom att silikona fast grus på ett lagom stort plaströr, min mal verkar trivas bra där..=)
      tråden om fjärilars lek!

      Kommentar

      • Miate
        • November 2004
        • 29

        #4
        Du skulle kanske kunna limma ihop stenar så slipper du rasrisken? (Ofarligt lim såklart.)Maria.

        Kommentar

        • Mathias-D

          • December 2002
          • 1122

          #5
          Ursprungligen skickat av Miate
          Du skulle kanske kunna limma ihop stenar så slipper du rasrisken? (Ofarligt lim såklart.)Maria.
          Akvarie silicon är inte dyrt..

          Kommentar

          • weezo
            • September 2004
            • 103

            #6
            ja köpte en tub på chlas ohlson för 49:50 (silikon asså)

            Kommentar

            • nilssonnet
              • January 2004
              • 603

              #7
              Jag har en stor takpanna i mitt akvarium som är ca 40 cm lång, 10 cm bred och 8 cm hög (invändigt), sen har jag ett dräneringsrör som är ungefär lika långt men 15 cm i diameter (invändigt). Bägge är i terracotta och dom kostade inte så mycket. Har täckt över med rötter så dom syns inte så mycket.
              Na klar!

              Kommentar

              Arbetssätt...