Hyperaktiv vändmal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anna Munkhammar
    • September 2004
    • 143

    Hyperaktiv vändmal

    Hej jag skrev tidigare under sjukdommar om två kardinaltetror som fastnat i utblåset på min pump och att min vändmal sedan verkade väldigt stressad och andades häftigt. Det kom förslag om att det kunde vara nitrit halten och jag gjorde rent pumpen och bytte vatten.

    Malen verkar lite lugnare men inte helt, och nu är han hyper aktiv igen. Hur lång tid tar det innan han blir bättre? Jag är ganska orolig. tetrorna verkar på bra men vändmalen simmar som en galning, han snurrar runt och hoppar. Detta är en annars nattaktiv fisk som mest håller sig gömt på dagen. Han slår i täckglaset när han hoppar och jag är rädd att han ska skada sig! Kan det vara någonting annat än nitrit? Han har inte riktigt sin gamla färg i ögorna utan de ser stressade ut. Jag vill verkligen intre att han ska dö, finns det inte någonting mer jag kan göra??

    Jag skriver är på mal forumet efterssom ni har erfarenhet av malar och jag hoppas på hjälp. /Anna
    .:Omplacering av fiskar:.
    Tyvär spolas det fortfarande ned levande och fullt friska fiskar i våra toaletter. Dessa fiskar går en plågsam död till mötes. Tråkigt när de skulle kunna få ett bra liv hos någon annan. Fiskars värde är lågt för många men jag hoppas att fler får upp ögorna för att INGET djur är slit och släng!
    http://www.geocities.com/meadowskaniner/omplacering.html
  • fredrikakesson
    • November 2003
    • 1363

    #2
    ehh öhh.Gjorde rent pumpen...Det ska man absolut INTE göra om man har nitrit problem.Då dödar/sköljer man bort mycket av de bakterier som bryter ner nitrit till nitrat
    Fredrik

    P.S jag utgår från att pumpen=innerfilter och att du rengjorde filterpatronen D.S

    Kommentar

    • Anna Munkhammar
      • September 2004
      • 143

      #3
      Ja men det satt ju som sagt fasst fiskar i den :-S
      .:Omplacering av fiskar:.
      Tyvär spolas det fortfarande ned levande och fullt friska fiskar i våra toaletter. Dessa fiskar går en plågsam död till mötes. Tråkigt när de skulle kunna få ett bra liv hos någon annan. Fiskars värde är lågt för många men jag hoppas att fler får upp ögorna för att INGET djur är slit och släng!
      http://www.geocities.com/meadowskaniner/omplacering.html

      Kommentar

      • Anna Munkhammar
        • September 2004
        • 143

        #4
        Men snälla nån svara, jag behöver verkligen hjälp och det är hemskt att se honnom simma sådär, jag kommer inte kunna sova en blund i natt!!
        .:Omplacering av fiskar:.
        Tyvär spolas det fortfarande ned levande och fullt friska fiskar i våra toaletter. Dessa fiskar går en plågsam död till mötes. Tråkigt när de skulle kunna få ett bra liv hos någon annan. Fiskars värde är lågt för många men jag hoppas att fler får upp ögorna för att INGET djur är slit och släng!
        http://www.geocities.com/meadowskaniner/omplacering.html

        Kommentar

        Arbetssätt...