Vad ska jag ge mina hajmalar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • charre
    • November 2004
    • 6

    Vad ska jag ge mina hajmalar?

    Har fyra st hajmalar som är rysligt glupska - vad är egentligen lämplig föda åt dem?
    Bella
  • Eloise
    • November 2003
    • 80

    #2
    Hajmalar eller Paroonhaj? De brukar kunna blandas ihop av någon anledning.
    //Eloise.

    Kommentar

    • charre
      • November 2004
      • 6

      #3
      Mig veterligen är det hajmalar, men jag är ingen expert! Hur skiljer man dem åt?
      Bella

      Kommentar

      • Eloise
        • November 2003
        • 80

        #4
        Hade du haft en bild så hade det underlättat... Men om det är hajmalar av större modell kan jag tänka mig att dom vill ha nåt frysfoder av lämplig storlek.
        På mitt jobb har vi sydamerikansk hajmal, samt nån annan typ av hajmal som påminner mycket om paroonhaj. De senare beskrivna ger vi typ fryst oxhjärta - samma som de flesta ciklider gillar.

        Skulle tro att du skulle kunna ge fryst artemia.
        //Eloise.

        Kommentar

        • charre
          • November 2004
          • 6

          #5
          En försäljare i en akvariebutik sa en gång att de skulle ha uteslutande vegetarisk föda - stämmer detta? Mina har hittills fått även kött.
          Bella

          Kommentar

          • schizo
            • August 2003
            • 259

            #6
            Det första du ska se till är att du har ett stort akvarium då dessa utan problem blir närmare 2 meter.
            Sedan bör du se till att du har bra filtrering då dessa som du säger är mycket glupska.

            Enligt uppgifter betar dom med bl.a. hund i thailand när dom fångar dessa, så det mesta du presenterar slinker nog ner.
            Men hemmagjord räkmix är nog ett ekonomiskt alternativ tillsammans med oxhjärta.

            Vill du läsa lite mer så kan du ju söka i forumet, du kommer då att hitta många trådar.
            sedan kan du läsa mera här

            http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=351

            Lycka till med din best.
            - 250 liter sydamerikanskt (nästan)

            Kommentar

            • jolon
              • December 2002
              • 1075

              #7
              guppys? men om du inte sitter på ett FETT kar skulle jag avråda från dom,,, vilket onekligen är ganska sent
              My internet should be readonly.

              Kommentar

              • Niina
                • April 2003
                • 229

                #8
                hajmalen blir 130 cm om man tror på artbeskrivningen här, du kan mata med räkmix och röda mygg.

                Kommentar

                Arbetssätt...