Callichtys Callichtys liknar Megalechis Personata

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JanBanan
    • August 2004
    • 3

    Callichtys Callichtys liknar Megalechis Personata

    Callichtys Callichtys liknar Megalechis Personata

    ...tycker jag då ... jag köpte en Förlängd pansarmal i butik, men när jag tittar på bilder av Megalechis Personata så liknar den mera den än den jag köpt som enligen zoopet.com är en Callichtys Callichtys ..

    Kanske nån som känner till båda sorterna vet om de är extremt lika ??

    tacksam för svar ..

    p.s. Är den förlängda pansarmalen lite ovanlig ? jag har varit i ett tiotal zooaffärer och bara sett den i en enda affär (där jag även köpte den)
  • Millie
    • August 2003
    • 293

    #2
    Jodå, dom är väldigt lika. Det finns dessutom Megalechis thoracata, som också ser ut på samma sätt. Har själv ett gäng sådana, riktiga charmtroll till malar! Och det är verkligen inte dig som det är fel på, när man tittar på bilder av dessa malar på internet och i böcker kan det vara hopplöst svårt att se skillnader. Dess utom kan samma sort ibland se litet olika ut på olika bilder, medan sådana som inte är samma sort ibland kan se helt lika ut... Rätt förvirrande med andra ord.

    Vet inte hur pass vanliga de är, man kan se den här typen av malar ibland i affärerna men de tillhör väl inte de allra vanligaste fiskarna. Det är rätt olika, i vissa perioder har jag sett dem i flera affärer i Stockholm, men sedan kan det gå månader utan att man ser en enda...

    Kommentar

    Arbetssätt...