Behöver de mat?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Amalia
    • October 2004
    • 601

    Behöver de mat?

    Jag har en liten antenn mal i mitt akvarium. Alla andra fiskar är väldigt glupska och äter alltid upp maten innan den hunnit till botten. SÅ behöver malen någon speciell mat eller äter den bara alger?
    /Amalia
    1 Kampfisk
    1 Otto
  • elinor
    • February 2003
    • 1323

    #2
    Det fins mat i tablettform, storleksmässigt en 50-öring, som du kan släppa ner till din mal när det är "sovdags" för de övriga fiskarna. Är malen liten kan du halvera tabletten.

    matar själv mina malar med detta eftersom jag inte anser att de alger som finns i ett kar inte räcker för att ge malarna den mat de behöver.

    Du kan även köpa Zuccini. Skiva den och trä en sked genom skivan, släpp försiktigt ner den i karet. Lovar att din mal får en festmåltid. :-)

    Lycka till! Elinor
    Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad

    Kommentar

    • Robot
      • February 2004
      • 1174

      #3
      Matar du med flingfoder så blir det oftast rester som faller ner där dom andra fiskarna inte ser som malarna tar på sina nattliga turer. Dom hittar ju maten med sina känselspröt..

      Kommentar

      • jolon
        • December 2002
        • 1075

        #4
        Är det en sån här du menar att du har? http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=615

        Tveksam på att alger ens är intressant för den då
        My internet should be readonly.

        Kommentar

        • Amalia
          • October 2004
          • 601

          #5
          Nej nej, det är en vanlig antenn-mal. Den finns inte med här på zoopet. Den är bara ca 4 cm. Äter inte de andra fiskarna upp Zuccinin eller tabletten?
          /Amalia
          1 Kampfisk
          1 Otto

          Kommentar

          • rennicke
            • November 2003
            • 335

            #6
            Mina ciklider äter gärna zuccini, men som sagt. Lägg i efter läggdags så borde de får mat. Testa dig fram med olika grejer som malarna gillar men inte de andra fiskarna. Tex. redan nämnda zuccini, ärter, broccoli, spenat etc.

            Mina ciklider äter tamigtusan allt grönt så det är svårt att ge mat till malarna på dagarna.
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=199905


            Lönen är den enda företeelse som kan gå från futurum till imperfekt utan att passera presens.

            Kommentar

            • Amalia
              • October 2004
              • 601

              #7
              Broccoli gillar de andra fiskarna. Och jag tror de gillar gurka o sånna saker me. De är så glupska att de nog käkar allting. Den här foder tabletten, e de bra? Ska prova att ge dem mat inna jag släcker
              /Amalia
              1 Kampfisk
              1 Otto

              Kommentar

              Arbetssätt...