Ensamma skäggmunsmalar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Miate
    • November 2004
    • 29

    Ensamma skäggmunsmalar?

    Måste skäggmunsmalar ha sällskap av andra skäggmunsmalar eller kan de bo "ensamma" med andra fiskarter? De är inte stimfisk iaf, så mycket har jag förstått.
    M.v.h. Maria.
  • Glenn
    • April 2002
    • 3904

    #2
    Det funkar utmärkt att ha dem ensamma också....tycker nästan att det funkar bäst så=P iaf för mig=P

    /Glenn
    Mvh /Glenn

    Min Zoon

    Kommentar

    • Daniel Blom
      • June 2003
      • 1670

      #3
      När nu ancistrusar...
      1. är lätta att se könen på
      2. leker villigt
      3. alltid går att sälja för en skaplig peng
      ...varför ska man INTE ha ett par?
      mvh Daniel
      Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
      och framgången är given.
      Samuel Clemens
      Mina bilder

      Kommentar

      • Glenn
        • April 2002
        • 3904

        #4
        man kanske int vill ha 2st. Man kanske int vill ha massa ungar. Dock så har ja försökt att få mina att leka men d gick åt skogen. Ska testa me ett nytt par den här gången och då ska fan en kompis te mig få plocka ut paret för alla hans par som han köper dem har lekt efter typ 2-3dagar i akvariet.

        /Glenn
        Mvh /Glenn

        Min Zoon

        Kommentar

        • Ulla
          • April 2002
          • 1163

          #5
          Det går bra att ha fler av samma kön ihop också, om man vill ha flera malar men inga yngel. Mina pojkar slåss aldrig sinsemellan, de har bott ihop sen de var små, nu är de runt 19-20 cm långa.
          Ulla,http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=46637

          Kommentar

          • JanBanan
            • August 2004
            • 3

            #6
            Jag har fyra ancistrus i mitt fiskbad ! En hanne och tre honor. Och em guld-ancistrus kan väl räknas dit åxå så det blir fem .. sedan har jag tio corydoras av olika sorter .. albino , schwartzi och fläckig pansarmal ... så alger är inte ett problem i mitt akvarium, utan snarare brist på alger ... ger dem algtabletter att suga på

            jag tycker malarna är fina, har dem inte som städare enbart utan de är fina att titta på , som simmande drakar tycker jag !

            =)

            Kommentar

            • jackson
              • September 2003
              • 1242

              #7
              Corydoras (pansarmalar) käkar inte alger...
              Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
              Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

              Kommentar

              Arbetssätt...