Hjälp min Haj

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Linda.Schultz
    • October 2004
    • 2

    Hjälp min Haj

    <center>Hej! </center>
    Jag har en Paroon haj som en runt 15 cm, Han e rätt så ensamen och jag undrar om det är någon som vet om jag kan ha <b>någon annan sorts fisk med honom?!?</b> Sen undrar jag vad man kan ge honom för <b>mat??</b>Just nu äter han ciklidmat och jag är rädd att han inte får i sig det han behöver...Vore tacksam för svar!!
    Linda Schultz
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2

    Använd sökfunktionen så får du en del matnyttigt. Det skrivs mycket om parooner i detta forum. Hur stort är ditt kar?
    MVH
    Magnus
    min zoon

    Kommentar

    • Linda.Schultz
      • October 2004
      • 2

      #3
      Mitt kar är 1 m långt och ½ m Brett...
      Linda Schultz

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Paroonhajen är en stimfisk som är alldeles för stor för normala akvarium, ett akvarium som är minst tre meter långt måste anses vara minimum.
        Så om ditt akvarium är så stort så köp några till efetrsom den vill ha sällskap av andra parooner, om ditt akvarium är mindre så tycker jag att du skall byta ut fisken mot andra lämpligare fiskar.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Du skrev ditt inlägg om akvariestorlek under tiden som jag skrev mitt svar (jag hade då inte sett ditt svar) - i och med det så blev ju en del av mitt svar överflödigt, men bättre att skriva för mycket än för lite
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Zaphi
            • November 2003
            • 724

            #6
            En paroonhaj i ett enmetersakvarium är långt ifrån optimalt och du bör försöka bli av med den.
            www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

            Kommentar

            Arbetssätt...