L 001?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jan Banan
    • September 2004
    • 9

    L 001?

    L 001: Är det någon som vet något om denna mal? Jag tror det är en sådan jag har...Jag hade dock för mig att det stod gibbiceps när jag köpte den. När jag kollade på malar på zoopet tyckte jag det såg ut som en L 165, men enligt en annan akvariehandlare jag talat med så trodde han på min beskrivning att det är en L 001 jag har. De L 001 de hade i affären var dock så små att det var svårt att jämföra med min. Men jag hittar ingen bild på den så att jag kan bli säkrare.

    Den är idag ca 12 cm, mellanbrun kropp och fläckarna är mökt bruna (nästan svarta). På magen är han (?) ljusare och med fläckar även där. Inte lätt att arta på den beskrivningen, jag vet...

    Vore kul att få veta vad det är så man vet hur stor han tänker bli. Då jag köpte honom sa de max 25 cm. Om det skulle vara en L 165 så vet jag inte vad jag gör, de kan ju bli upp till 50 cm. Går ju inte i mitt 170 liters!

    Tacksam för tips!
    Jan Banan
  • Jan Banan
    • September 2004
    • 9

    #2
    Letade vidare lite själv och hittade en bild på L 001

    http://www.aquariumfish.net/catalog_pages/scavengers/plecostomus.htm

    En sådan är det inte. Kanske är det en gibbiceps i alla fall, inte så schyst att de sa att den skulle bli max 25 cm och att det skulle ta flera år.

    Min är ganska lik den som finns på artbeskrivningen här på L 165, men det är inte klockrent. Tyvärr har jag ingen digitalkamera.

    Vad gör jag när den växer ur mitt akvarium? Hoppas på att någon annan vill ha den? Roligare att satsa på ett eget större ;-)
    Jan Banan

    Kommentar

    Arbetssätt...