äter pansarmalar små yngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bubbelina
    • June 2003
    • 322

    äter pansarmalar små yngel?

    Hej! Jag har ett 85L med 4pansarmalar och tre otocintlus. Jag tänkte lägga i mina kampfisk yngel på ca1-2cm. TRor ni malarna äter upp dom?
    //Mvh
    "Allways look at the brhigt side of life.."
  • elinor
    • February 2003
    • 1323

    #2
    Personligen tror jag inte att dem gör det. Det står i artbeskrivningarna på pansarmalar att de äter små ryggradslösa djur och jag tror inte att dina yngel (1-2 cm stora) kommer in i deras munnar. Och hur Otocitlus ser ut har jag ingen aning om. jag förmosar att du får testa men se gärna till att de har någonstans att gömma sig.

    Det här är ju bara givetvis vad jag tror så någon annan får gärna rätta mig om jag har fel :-)

    Lycka till!
    Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad

    Kommentar

    • Hasse H
      • August 2004
      • 2111

      #3
      Jag vet av erfarenhet att pansarmalar är duktiga romtjuvar, men frisimmande yngel kanske inte är nån större fara... inte om de är så pass stora som 1-2 cm iaf.

      /Hasse
      mvh Hasse
      Det man inte vet, har man ingen aning om.

      Kommentar

      • ViZiR
        • December 2003
        • 490

        #4
        Otocinclus kan ABSOLUT inte äta yngel, rekomenderas mycket starkt av mig..
        <b><font face="Comic Sans MS"><font color="red">Stor</font id="red"> Kunskap Enligt Mig, <font color="red">Liten</font id="red"> Kunskap Enligt Er!
        </font id="Comic Sans MS"></b>

        Kommentar

        • AndreasBK
          • December 2003
          • 374

          #5
          Yngel på 1-2 cm går inte in hela i munnen på en pansarmal (inte de sorter jag har haft i alla fall).
          Tror inte att det är någon fara.

          /Andreas
          Andreas akvariesida

          Kommentar

          Arbetssätt...