Vad är det egentligen för mal jag har?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fc25
    • September 2003
    • 330

    Vad är det egentligen för mal jag har?

    Jag undrar om min mal verkligen är en Segelfenspleco som jag har trott hela tiden. Enligt andra trådar här så skall dom växa väldigt fort men min har jag haft i ett år nu och har inte blivit mer än kanske ett par cm större. Den får algtabletter, gurka/zuccini ibland och alger finns också. Den är nu 12-15 cm.
    http://www.zoonen.com/res/user/158898/galleri/159133/merlin7_orig_SE.jpg
    Fråga 2: Kan man ha en ancistrushane på 6-8 cm tillsammans med den?
    //Fredrich
  • Matte_g
    • July 2004
    • 157

    #2
    En L021 tycker jag att det ser ut som...

    www.planetcatfish.com
    Diskusforum.se
    Allt om diskus och lite till.

    Kommentar

    • Mcoist
      • May 2003
      • 296

      #3


      Det är en gibbiceps ocj ja vist kan du ha några ancistrus tillsammans med den om du vill glöm inte att en rot gärna är bra och viktigt att det fins gott om lediga gömställen.
      4st 375L Malawi,Tanganika, 2st 98L malawi + en bunke yngelburkar.
      1st 540L som skall limmas och repareras.

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=80712

      Kommentar

      • fc25
        • September 2003
        • 330

        #4
        O.k, tack! Det var mest det att den inte växer nåt speciellt som fick mig att undra, i.o.f.s bra eftersom jag inte har så stort akvarium.
        Kan det va det att den inte fick tillräckligt med mat när den va "bäbis" som är orsaken till att den inte blir stor? Enligt uppgift så borde den va c:a 4-5år gammal nu, följde med vid beg-köp för 1år sen, det är därför jag inte vet exakt.

        <b>Matte_q:</b> Ja det fanns en bild där som var väldigt lik min och dom verkar inte bli lika stora???
        //Fredrich

        Kommentar

        • Dr. Strange
          • March 2003
          • 995

          #5
          Gibbiceps kan växa sakta och helt plötsligt börja växa väldigt fort, det är väldigt olika hur snabbt dom växer.

          //Marcus
          " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

          Kommentar

          • schilla
            • August 2004
            • 71

            #6
            kan det inte bero på hur stort kar man har med??
            om man har ett litet kar så växer dom ju inte så mycket..

            Kommentar

            Arbetssätt...