Gibbi Trivsel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • wolfman
    • April 2002
    • 60

    Gibbi Trivsel

    Hej alla glada.

    Har en jättefin gibbiceps segelfena den e nu ca 25 cm. men den verkar inte trivas.
    Den var jätteaktiv i början (dom första 8 månaderna sedan.)
    Men senaste 2 månaderna har den liksom inte varit sig själv ...den hänger i växterna i mitten av akvariet (720l) å rör sig nästan inte förens man petar på den....inga andra fiskar e på den, jag vill inte förlora min fina gibbi.....vad ska jag göra?
    Ja, jag byter vatten å har fin genomströmmning.
    Den har också blivit väldigt "rädd".....förut kunde man komma fram å Stirra på den. Men nu är den sketa rädd så fort nån går in i rummet.....
    Jag har testat olika maträtter men inget blir bättre. Tillägga ska väl att den verkar äta normal bara ljuset har släckts , men den har aldrig brytt sig om ljuset innan.

    Tack på förhand.

    Teach me and ill show you.
    Teach me and ill show you.
  • viking
    • September 2002
    • 28

    #2
    Hej,

    Det var tråkigt att höra! Jag har gjort en liknande erfarenhet och i mitt fall handlade de om att när den vuxit till en storlek av 20-25 cm fick den inte tillräckligt med mat.

    Vid infångandet var den i det närmaste passiv och jag upptäckte att dess mage var lite insjunken. Jag flyttade den till mitt yngelakvarium (275) och matade den ordentligt. Sen mådde den bättre och fick återvända till mitt stora akvarium (770) där jag var noga att mata även min Gibbi med ärtor, maltabletter och räkmix som
    placerades i dess närhet.


    Hoppas det löser sig

    Björn H



    Kommentar

    Arbetssätt...