Kjønnsbestemme L046

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NotNoisy
    • August 2004
    • 9

    Kjønnsbestemme L046

    Hei!

    Jeg har bedt om meninger om kjønn på mine Zebraer på det Amerikanske og det Norske forumet, men vil gjerne vite hva dere på dette forumet tror om kjønn på mine Zebraer også.

    Jeg har lagt ut bilder av de her: http://www.xlpaintball.no/zebra/zebra.html

    Fiskene er numrert individuelt og på gruppebildene, slik at dere kan sammenligne de med hverandre, såvel som se nærbilder av de.

    Hva tror dere? Hva er hunner og hva er hanner?
  • JE
    • January 2002
    • 719

    #2
    Jämför nr 5 och 6 så ser du skillnad, nr 5 är en hanne och nr 6 är en hona.

    Mvh Janne
    http://www.goc.se

    Kommentar

    • NotNoisy
      • August 2004
      • 9

      #3
      Nr1, 4 og 5 har faste huler. De andre beveger seg mer rundt og har ikke fast tilholdssted, selv om de stort sett holder seg til samme område. Nr3 er veldig aktiv og beveger seg rundt hele karet. Denne fisken kan jeg finne i ene enden av karet den ene dagen, og endre enden den neste.

      Det er ikke vanskelig å identifisere modne og dominante hanner (1 og 5), det er forskjellen på underdannige hanner og hunner jeg syns er vanskelig. Jeg vet jeg har hanner, det er hunnene jeg er mest interessert i å få identifisert. Nr 3, 6 og 7 er foreslått som hunner tidligere, og stemmer godt overens med dine observasjoner.

      Takk for svar!

      Kommentar

      • COBRAN
        • June 2004
        • 59

        #4
        Min åsikt är följande:
        Nr 1, 5 är klara hannar
        Nr 2, 3, 4, 6, och 8 är honor.. men däremot nr 7 är jag tveksam till att det är en hona.. Kan vara en hane som ej är dominant.. Jag tror hane.
        Jag har själv fått ungar på mina och jag hade provat att sätta ihop nr 7 med två av de klara honorna för att se vad som händer.. Lycka till!!

        Kommentar

        • NotNoisy
          • August 2004
          • 9

          #5
          Takk for svar!

          Lyst til å dele med deg av hva som skulle til for å få dine i lek? Mine syns ikke det virker som en god idè å legge egg i det hele tatt!

          Kommentar

          • NotNoisy
            • August 2004
            • 9

            #6
            Nr4 (hunn) og nr5 (hann) har lagt egg

            Kommentar

            • COBRAN
              • June 2004
              • 59

              #7
              Grattis! Kul.. Lycka till.. Skriv gärna och berätta hur det går

              Kommentar

              Arbetssätt...