Knäpp Ancistrus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NaObie
    • December 2003
    • 126

    Knäpp Ancistrus

    Hej!
    Har en Ancistrus som beter sig lite konstigt...varje gång jag ska ge mina fiskar mat så simmar den upp till ytan ,under de hålet där jag stoppar i maten, vänder sig upp och ner och börjar käcka maten från ytan tillsammans me de andra fiskarna. Är detta ett normalt beteende? Har aldrig varit me om de förr.
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=145638
  • shpend
    • August 2002
    • 2010

    #2
    Skaffa algtabletter, ärtor och gurka. Blötlägg också flingorna och låt dom falla ner till bottnen så att den får lite käk.

    Kommentar

    • ViZiR
      • December 2003
      • 490

      #3
      Nej, det är inte ett normalt beteende av ancistrus.
      Är du ens säker på att det är en ancistrus?
      Det finns andra malar som äter uppochner...
      <b><font face="Comic Sans MS"><font color="red">Stor</font id="red"> Kunskap Enligt Mig, <font color="red">Liten</font id="red"> Kunskap Enligt Er!
      </font id="Comic Sans MS"></b>

      Kommentar

      • rennicke
        • November 2003
        • 335

        #4
        Normal och normalt... Det är det väl egentligen inte, men jag tror heller inte det är skadligt. Antagligen är det för litet mat på botten så han har väl lärt sig att det kommer mat uppifrån och väljer att simma och äta där.

        Förr c:a tio år sedan hade jag två påfåglar och en pleco på c:a 30cm. som alltid åt av maten jag lade ner till påfåglarna trots att jag gav honom algtabletter och han hade en rot att gnaga på. Det han gilade mest var torrfoder till katten, han kunde ligga länge och äta på dessa På det hela taget var han ganska "tam".
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=199905


        Lönen är den enda företeelse som kan gå från futurum till imperfekt utan att passera presens.

        Kommentar

        • Tant Nancy
          • April 2002
          • 5407

          #5
          Som sagts här så är det inte normalt... men säkert ingen fara... Var glad för att du har en orginell fisk bara :-) Jag vet att jag läst om det här tidigare på Zoopet... så helt ensam är han inte i alla fall :-)
          MvH
          Tant Nancy
          www.gladafisken.aqualogen.se
          Mitt fotogalleri
          Dagbok
          Min zoon

          Kommentar

          Arbetssätt...