Syskon?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rexon@
    • August 2002
    • 578

    Syskon?

    Hej, jag har 2 guldancistrus med lite längre fenor, som jag köpt i samam affär för några månader sedan, men köpte dem inte samtidigt. Det visade sig nu vara en hona och en hane och jag vill självklart odla, men går det om de kanske är syskon?
  • Holmby
    • February 2004
    • 1118

    #2
    Javisst går det.

    Lycka till med odlingen. Om du lyckas och sedan skall odla i större skala och i flera generationer så kan du gott införskaffa lite nya gener i form av flera fiskar.

    Kommentar

    • Rexon@
      • August 2002
      • 578

      #3
      Låter ju jättebra :-) Honan är redan lekmogen, märker att hon vill leka med min stora ancistrushane. Den långfenade hanen har precis fått lite spröt, men redan flyttat honom till eget kar :-)

      Kommentar

      • Tant Nancy
        • April 2002
        • 5407

        #4
        Hannarna kan leka ganska tidigt om de har en "mogen" hona, så flytta dit henne också. Fiskar är väldigt okänsliga för inavel så det är inga problem... märker du defekter på ynglen däremot, så får du skaffa en annan partner till den ena...
        MvH
        Tant Nancy
        www.gladafisken.aqualogen.se
        Mitt fotogalleri
        Dagbok
        Min zoon

        Kommentar

        • Rexon@
          • August 2002
          • 578

          #5
          Jasså? jaja.. lika bra kanske att låta honom gå med honan redan nu då :-) mm stoppar ner henne imorrn, så får han bo ensam o bekanta sig i sitt nya hem en natt.

          Kommentar

          • JE
            • January 2002
            • 719

            #6
            Inavel har diskuterats förut många gånger och beroende på vilken miljö de kommer ifrån är de olika "känsliga"...vad jag menar är att alla defekter syns inte på utsidan.

            Mvh Janne
            http://www.goc.se

            Kommentar

            Arbetssätt...