<b><b><font color="red">vad kostar en zebra mall?</font id="red"></b></b>
vad kostar zebra mal
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
varför frågade du om du nu vet va de kostar "NOZ" ?
det är omöjligt att någon akvarieaffär i sverige kan sälja en L-046 för 125kr å gå med vinst, de kostar ca 500kr i inköp, minst....
säg istället var man kan köpa den om det nu är sant så åker jag ju dit på stört å köper alla de har...Min Zoonen: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507Kommentar
-
Ursprungligen skickat av malawi_voodoo
varför frågade du om du nu vet va de kostar "NOZ" ?
det är omöjligt att någon akvarieaffär i sverige kan sälja en L-046 för 125kr å gå med vinst, de kostar ca 500kr i inköp, minst....
säg istället var man kan köpa den om det nu är sant så åker jag ju dit på stört å köper alla de har...Kommentar
-
Det finns väl många L-malar man kan kalla Zebra-mal? Men den som dom flesta tänker på då är L-046 och det låter otroligt att exakt denna skulle kosta 125:-. Det billigaste jag har hittat är i Danmark och då odlade, 3 cm stora för 400:- DKK. Jag har hör att just VF L-046 är svår att få tag i idag pga just den "kröken" av Amazonas som denna befinner sig i naturligt, håller på att täppas igen av "skit" som dom dumpar i området när dom håller på att göra en väg i närheten. För dj*****t om det nu stämmer.Kommentar
-
Grejen med Hypancistrus zebra verkar vara att ett elbolag, Electronorte, bygger en damm som kommer förstöra stora delar eller hela H. zebras utbredningsområde, vilket förståeligt nog lett till att den myndighet i Brasilien som delar ut tillstånd för insamling, IBAMA, har klassificerat H.zebra som kritiskt utrotningshotad, och därmed stoppat exporten.
Mer detaljer här:
http://www.planetcatfish.com/core/index.htm
Man kan alltså knappast räkna med att VF H. zebra nånsin skall bli tillgängliga i större antal igen.
Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!Kommentar
-
hej jag bor i helsingborg kollade noga de e en zebra pleco jag antar att hon som jobbar i afären vät inte va e de för non så jag skall gå och köpa den idag sen postar jag bilder så ni för se de e bara en de har de e cirka 8 cm lång jag hoppas att ni blir glada 4 mig om de fins flär så skall jag posta det så att ni vät var.Kommentar
Kommentar