Död pitbull!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kamandi
    • June 2004
    • 29

    Död pitbull!

    Min pitbull pleco dog i fredags efter att ha drabbats av någon sorts slemliknande hinna över kroppen. Det började med att hinnan satte sig runt ögon/huvud för atts edan tyckas flagna av.

    Dagen efter så var den dock helt genomtäckt av denna gråaktiga hinna och låg på botten som en liten pinne. Fisken var väldigt slö efter att jag köpt den, men jag trodde det berodde på miljöombytet, men tydligen hade den kanske någon infektion med sig från butiken.

    Värdena i vattnet är bra och kampfisken har inga som helst symptom, har märkt att jag fått snäckor i akvariet förmodligen från de senatse inköpta växterna, men inte kan de ha orsakat detta "angrepp" ?

    Eller framkallades det av vattenbytet (på inrådan av försäljaren) som jag gjorde dagen efter jag köpt fiskarna?
  • kamandi
    • June 2004
    • 29

    #2
    Jag var ner till butiken och berättade om det hela, men de hade ingen aning om vad det kunde vara.

    De erbjöd sig iaf att låta mig ta en ny mal, jag bestämde mig för att köpa några otocinclusar istället så jag köpte 4 st som trivs som fisken i vattnet

    De har farit runt i akvariet oavbrutet sedan jag fick hem dem
    och är riktigt underhållande att titta på.

    Kommentar

    • SJonsson
      • July 2008
      • 49

      #3
      Jag har en pitbull pleco men jag är rädd att han/hon inte äter. det ser iaf inte ut som det... hände det så med din oxå? *orolig*
      45 liter

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Ursprungligen postat av SJonsson
        Jag har en pitbull pleco men jag är rädd att han/hon inte äter. det ser iaf inte ut som det... hände det så med din oxå? *orolig*
        Vad matar du med ?
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • SJonsson
          • July 2008
          • 49

          #5
          algtabletter. köpta från en zoo-butik på fridhemsplan (sthlm)
          45 liter

          Kommentar

          • Mich
            • April 2008
            • 57

            #6
            Min dog också efter en vecka, det var väldigt skumt. Vet fortfarande inte vad det var.

            Kommentar

            Arbetssätt...