hej

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • siwep
    • May 2004
    • 173

    hej

    vi säger att minna ancistrus yngel kommer ut idag, hur lång tid tar det innan dom parar sig igen om man har 1 hane och 2 honor???
    siwep
  • varg
    • August 2002
    • 1002

    #2
    det beror väl på fiskarna.... mina fiskar har lekt strax innan bäbisarna simmat ut, sen har dom lekt igen efter månaders avbrott....
    Zoon

    Kommentar

    • siwep
      • May 2004
      • 173

      #3
      tack för svaret, du kammer dom själva att bestämma när...
      men jag har hört att om man har 1 hona till en hanne så tar det lång tid mellan parningarna för honan måste vila mellan..

      men jag tängte ha 2 honor till en hane går det inte fortare då????

      en fråga till: hur gammla måste dom vara för man ska kunna sälja dom?? hur kammla är dom i affären???

      tacksamm för svar
      siwep

      Kommentar

      • Sonja
        • October 2003
        • 7357

        #4
        Jag tror det är lite dumt att ha 2 honor till en hane, för när de väl börjat leka håller de på hela tiden. Du kommer att drunkan i yngel. Dessuton är det väldigt påfrestande för hanen. Han äter ju inget när han vaktar/fläktar rommen och när de är nykläckta. Han behöver också äta upp sig mellan gångerna. Har du stora honor får de uppåt 100 romkorn. Har du plats för flera hundra yngel? Dom ska matas och bytas vatten på. Börja du med en hona först.
        Alltid nyfiken!
        Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

        Kommentar

        • siwep
          • May 2004
          • 173

          #5
          mm tack för ett vettit svar.
          siwep

          Kommentar

          • siwep
            • May 2004
            • 173

            #6
            mm men jag har plats och hur lång tid tar det innan man kan sälja dom?? hur gammla ska dom va
            siwep

            Kommentar

            • Sonja
              • October 2003
              • 7357

              #7
              Åh, jag kommer inte ihåg hur fort dom växer. Det kan nog någon annan svara på, men dom ska minst vara 4-5 cm. Det tar flera månader i alla fall. Dom växer bättre med mycket mat och bra vattenkvalité. Mycket vattenbyten alltså :-) Det är ju bra om dom inte har för litet akvarium.
              Alltid nyfiken!
              Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

              Kommentar

              Arbetssätt...