Okej, hur stor ska honan va?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rexon@
    • August 2002
    • 578

    Okej, hur stor ska honan va?

    Hej! Fick äntligen tag på en jättesöt ancistrus dolichopterus hane, ca 9 cm och han visade upp sig mycket för min tidigare hona.. men så dog min hona helt oväntat :-( och hanen är nu ensam i akvariet och verkar trivas superbra. Nu ska jag till en djuraffär och åeka ut en hona till min hane.. men nu vill jag bara veta ungefär hur stor hon ska va. Räcker det med en på ca 6-7 cm eller ska hon va i samam storlek som hanen, precis som den honan jag hade som nyligen dog?

  • Rexon@
    • August 2002
    • 578

    #2
    Skaffade mig en ancistrus hona på ca 7 cm med små spröt? Detta är väl en hona hoppas jag nu..
    När jag släppte ner henne till min hane i akvariet så spände båda upp sig och jagade varandra. Nu är det bara min hane som jagar honan och piskar på henne med svansen. Funderade på om det skulle kunna vara en hane jag fått istället för en hona?

    Kommentar

    • Aqua_Max
      • April 2002
      • 511

      #3
      <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>...små spröt... ...hane jag fått istället för en hona?<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>Ja, det är med största sannolikhet en hane.

      ~~~ Max Photo ~~~
      ~~~ Max Photo ~~~

      Kommentar

      • Rexon@
        • August 2002
        • 578

        #4
        Ah, bra att veta :-) Men vad skulle kunna hända nu.. kan min stora ancistrushane göra den mindre illa på något sätt?


        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Hej,
          Är akvariet rejält stort och innehåller gott om gömställen borde det gå bra.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell

          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • barksten
            • August 2002
            • 76

            #6
            Observera att även honor har spröt. Dock mycket mindre och bara runt huvudet, inte de stora ovanpå i pannan.

            Kommentar

            • Rexon@
              • August 2002
              • 578

              #7
              Ja.. "hon" har ju Bara spröt runt munnen, inga i pannan.. Hon är väl omkring 8 cm skulle jag tro och den ancistrus jag har som garanterat är en hane är 10 cm och har mycket större spröt + i pannan. Jag hoppas att det är en hona jag har.

              Kommentar

              • Rexon@
                • August 2002
                • 578

                #8
                Tycker att min ancistrushane blivit lite större på alla sätt, även hans spröt har blivit lite längre och tjockare.
                Hur ser man skillnad på om 2 ancistrusar bråkar eller leker?

                Kommentar

                Arbetssätt...