Cocosnöt till Ancistrus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guy Palm
    • March 2002
    • 5720

    Cocosnöt till Ancistrus

    Jag har en cocosnöt till min Ancistrus och det har fungerat bra ända tills igår. De har lekt flera gånger vilket resulterat i ett flertal yngel. Men i går hände det. Hanen har under den senaste tiden vistats utanför nöten under längre stunder. Legat utanför ingången. Jag har funderat på varför. I går fick jag svaret, CO2, jag hade inte tänkt på att göra hål i nöten så den hade blivit fylld med CO2 och till slut flöt den upp till ytan. Jag har nu borrat några mindre hål i taket och han har lyckligt flyttat in i sin älskade nöt igen. Slutet gott allting gott.

    Guy

    Guy
    ,Poecilia,SKS,GOC,
  • Torstensson
    • June 2002
    • 1964

    #2
    Jag min nöt (!) va ute å letade runt i stan efter just Cocosnötter för ngra veckor sedan. Sambon, som inte va invigt i letandet, undrade tillslut vad jag sprang runt i alla möjliga butiker efter. När hon fick höra cocosnöt brast hon ut i ett gapflabb..

    "-Lycka till du, sa hon. Leta framåt jul eller så..."

    Men mina Ancistrusmalar, snart omdöpta till "Pipp-Malarna", leker ju för fullt endå!! =)

    Kommentar

    • Supermick
      • April 2002
      • 248

      #3
      det har funnits kokosnötter i affärerna nån vecka redan ! så dom finns hos grosisterna.. bara att se till att din affär beställer hem. det ska dom klara på någon dag eller så

      let's get wet
      let's get wet

      Kommentar

      • Torstensson
        • June 2002
        • 1964

        #4
        Saken är den att jag lär inte köpa någon nöt, dom leker ju endå.. =))

        Kommentar

        Arbetssätt...