Gillar malar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr_oboy
    • June 2004
    • 1

    Gillar malar

    Hej, jag har ett 250 liters akvarie och jag har bara 3 fiskar i det. Dessa fiskar är: Clarias batrachus, Ancistrus dolichopterus och Epalzeorhynchos bicolor.

    Dessa fiskar är de som har klarat sig, eftersom att Clarias batrachus som för övrigt är en mycket trevlig fisk har ätit upp alla andra... Men det andra klarar sig fint. Nu är det så att jag gärna skulle vilja ha lite tipps på andra malar som kan tänkas passa i mitt akvarie.

    Och nu till det jag har mest problem med :P växterna. varje dag får jag sätta tillbaka dem eftersom att Clarias batrachus rycker upp dem hela tiden. Detta kan bero på att den inte har något gömmställe att ligga på. Anledningen till detta är att den har blivit så stor. Men jag ska skaffa ett så snart jag får pengar. Men har ni några tipps på hur man kan få växterna att sitta kvar samt några bra växter som malarna tycker om.

    är väldigt tacksam försvar
    125x45x40 | 250L | Ancistrus dolichopterus [1] | Epalzeorhynchos bicolor [1] | Clarias batrachus [1] |
  • Shesho
    • May 2003
    • 57

    #2
    testa javamossa eller javaormbunke, fäst dom på en sten el. rot med gummiband el liknande, och låt dom växa fast.
    det är dom enda växter jag fått att stanna kvar i mina akvarium (oscars och clariasmalar)
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=153715

    Kommentar

    • Tant Nancy
      • April 2002
      • 5407

      #3
      Kolla min Zoonen, jag har en hel del malar och jag tycker att alla är världens snyggaste :-)
      Malar vill ju ha rejält med rötter och bryr sig nog knappast om växterna... Så köp en massa rötter och linda fast javaormbunke och Anubais på dem med fiskelina... Annars kan du ju testa att plantera växterna och sedan lägga över lite rejält med stenar, så kanske det inte blir lika populärt att gräva just där....
      MvH
      Tant Nancy
      www.gladafisken.aqualogen.se
      Mitt fotogalleri
      Dagbok
      Min zoon

      Kommentar

      Arbetssätt...