Bulldog-mal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Moggis
    • May 2004
    • 24

    Bulldog-mal

    Skulle kunna tänka mig en bulldog-mal (L146A) för dom liknar min gamla lärare
    Nån som har en sån och isåfall är dom svårskötta? Vad ligger dom på i pris? Är dom nåt att ha över huvudtaget???
    Går man fort å ler mycket så e de ingen som märker hur ful man e
  • Cecelie
    • December 2003
    • 25

    #2
    Den finns iallafall med på zoopet att läsa lite om! Tycker också att de är fina och har funderat på att skaffa. Den ligger nog inte bland de dyrare malarna, iallafall inte i djuraffären hos mig. Runt en hundralapp!

    Kommentar

    • Daniel Blom
      • June 2003
      • 1670

      #3
      Jag har hört/läst att de har stora krav på klart, svalt, syrerikt & strömmande vatten. Kan man erbjuda det verkar de vara ett bra val!
      mvh Daniel
      Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
      och framgången är given.
      Samuel Clemens
      Mina bilder

      Kommentar

      • JE
        • January 2002
        • 719

        #4
        Även om de kommer från högt belägna floder med svalare vatten (18-23 C) så klarar de sig bra i normala kar och tom leker, är en mycket bra algätare (bättre än Ancistrus).

        Janne
        http://www.goc.se

        Kommentar

        • Mcoist
          • May 2003
          • 296

          #5


          Min favorit av alla malar.

          Har en sådan som går i mitt malawikar tillsammans med massa andra l-malar där den gått några år.

          Verkar må aldeles utmärkt i temperaturer på upp till 30 grader även om det inte är något man bör sträva efter.

          Nog den malen med det roligaste uppförandet. Vill gärna ha några stora platta stener tex skiffer eller så som den kan suga sig fast under.

          Ligger runt en 100lapp och jag kan klart rekomendera den men som med alla L-malar snåla inte utan betala några kronor extra för ett större exemplar än dom ofta allt för små och sköra som fins i butikerna man känar på det i längden.
          4st 375L Malawi,Tanganika, 2st 98L malawi + en bunke yngelburkar.
          1st 540L som skall limmas och repareras.

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=80712

          Kommentar

          • Moggis
            • May 2004
            • 24

            #6
            Har köpt en bullis nu ))) En stor en på cirkus 10 cm....ful som stryk e den ))
            Går man fort å ler mycket så e de ingen som märker hur ful man e

            Kommentar

            Arbetssätt...