Mat till Ancitrus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sol
    • May 2004
    • 37

    Mat till Ancitrus?

    Har en vanlig liten Ancitrus på 3-4 CM.. Tyvärr finns det inte mycket alger i karet. Och han vägrar äta tablettfoder (till pansarmalarna, borde väll funka?).. Jag har även testat med gröna ärtor (skalade)..

    Några råd, snälla?
  • SussieGross
    • May 2004
    • 197

    #2
    Tydligen är brysselkål (fryst och upptinad) en riktig höjdare...har inte provat själv än...

    Hade själv lite problem med ancistrusarna...hade först dyra algtabletter, när de sen tog slut köpte jag en billigare sort, tydligen var de inte lika goda för de vägrade att äta...men sen insåg de att de inte skulle få nåt annat...då åt de minsann...

    Annars så äter de ju all flingfoder som sjunker ner till botten..men om den verkligen matvägrar så är det inte ett bra tecken...

    Blubb!

    Kommentar

    • Ulla
      • April 2002
      • 1163

      #3
      Mina Hikari Algae wafers tog slut förra veckan. Sen dess har jag testat med allt möjligt i tablettväg för att få de rackarns ancistrusarna att äta:

      -Akvarielagrets spirulina-tabletter på lösvikt äter de,
      -Tetras malchips = nej
      -Aquaristic.net gröna bottentabletter är inte heller riktigt poppis. -Flingfoder verkar duga, likaså
      -skalade ärtor,
      -cyklops och självklart
      -squash (favoritmaten)fungerar alltid.
      -Sera O-nip tabletter är också väldigt poppis, men det är ett högproteinfoder så det vågar jag inte ge för mycket av.

      Fick hem 1 kilo Hikari idag, så nu mumsas det glatt i alla akvarierna igen, skönt! Vill ju inte att mina ancistrusyngel ska svälta ihjäl, de stora har lite att ta av (6 största ancistrushanarna är runt 17-18 cm långa).
      Ulla,http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=46637

      Kommentar

      • Neptun
        • March 2004
        • 719

        #4
        jag kör med potatis, squash o salladsblad
        mina gillar inte morot men det funkar för andra.
        "Failure does not require planning"

        Kommentar

        Arbetssätt...