Olika Arter av Corydoras?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Adrenaline
    • May 2004
    • 31

    Olika Arter av Corydoras?

    Har 6 pansarmalar som är nyinköpta.. Det är av denne art:
    http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=855

    Fast tjejen på zooäfferen tog en fel som ser exact lika dan ut bara att prickarna ser lite mer ut som mönster och ingen svartfena.

    Dom är samma storlek, jag misstänker att dom är av olika art och han är lite ut "mobbad" av dom andra pansarmalarna..

    Vad ska jag göra?
  • Lenmar
    • February 2004
    • 6154

    #2
    Hej Adrenaline

    Pansarmalar brukar inte mobba varandra. Jag har fyra olika sorter tillsammans;aeneas, aeneas albino, melini och julii. De stimmar alltid ihop i olika grupperingar. Ibland ligger nån för sig själv å vilar, ibland lnån annan. Rent generellt så brukar akvarieaffärerna sällan blanda pansarmalar som ser nästan likadana ut och rent generellt så brukar de flesta corydoras uppskatta varandras sällskap. Om du är missnöjd med malens utseende så kan du ju alltid gå tillbaka med den och be att få "rätt" sort.

    Mvh
    Jenny
    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

    Kommentar

    • Adrenaline
      • May 2004
      • 31

      #3
      Hej Jenny..

      Nej jag är inte missnöjd med hans utseende.. Ville bara veta det bästa för pansarmalens skull..

      Tack , tror nog jag behåller den.. Alltid lite fint me variation!

      Kommentar

      • Lenmar
        • February 2004
        • 6154

        #4
        Pansarmalar är faktiskt himla underhållande. Första dagarna som akvarieägare var jag tokgalen på de gråa sketfiskarna som bara pajade allt lugn i akvariet. Idag tycker jag inte att ett akvarium är ett akvarium om det inte finns pansarmalar i det!!

        Jag har ju totalt 13 stycken så jag tycker nog du "behöver" några av den andra sorten med=) Så det blir lite action även på diagonalen=))

        Jenny
        Goa hälsningar, Maria Min hemsida
        Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

        Kommentar

        • Haleli
          • August 2003
          • 413

          #5
          Hej Adrenaline!

          Har du tittat på Corydoras schwartzi ?
          Din andra mal kanske är en sådan ?
          MVH
          Lisa

          Kommentar

          Arbetssätt...